هستم گر میروم گر نروم نیستم

هستم گر میروم گر نروم نیستم
اخبار لحظه ای از گزارش بجه های هنگ آزادی واز طربق موبایل ارسال می گردد لطفا مدام refresh را بزنید

بیانیه ها مهم مهم مهم مهم

برای دیدن مطالب جدید به قسمت پایین بروید در این قسمت اطلاعیه ها درج می گردد

*** در صورت فیلتر شدن آدرس وبلاگ به http://hangeazadi.blogspot.com/ و http://hange-sabz.blogspot.com/ مراجعه نمایید و برای اینکه در صورت فیلتر شدن به ما دسترسی داشته باشید در وبلاگ عضو شوید (در سمت چپ وبلاگ)
/\ \/ \/ /\ /\ /\ /\ /\ /\ /\/\\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/ /\/\/


/'/'//'/'/'/'/////////////////////////////////////////

بسیار مهم !!! شبکه لابی رژیم ایران و رهبری جنبش در آمریکا

نوار صوتی جلسه محرمانه بسیجی ها در مورد مکانیزم سرکوب مردم بسیار* مهم پخش کنید*

سرود جنبش ملی ما هستیم کلیک کنید

http://www.4shared.com/file/117550181/eca24429/jonbesh.html
-----------------------------------------------------


3 عامل مهم رژیم
برق
مخابرات
صدا و سیما
نحوه مبارزات به شرح زیر می با شد.
*****راهکارهای اقتصادی برای مبارزه با دولت کودتا (۲)- بیرون کشیدن پول از بانکها، نخریدن اوراق مشارکت، نوشتن بروی پولها *****
1-sms تحریم
2-کالاهای تبلیغاتی صداوسیما تحریم
3- پرداخت قبوض موبایل تحریم
4-هرشب بانگ الله اکبر ساعت 10
5-هر شب ساعت 9 شب مصرف برق را به اوچ برسانید به مدت 30 دقیقه
*** کالاهای که باید تحریم کنیم و نخریم این کالاها تامین مالی صدا و سیما هسنتد***
1-شامپو صدرصحت ******10-شوینده های اتک
2-موسسه قلم چی****** 11-دمپایی نیکتا
3-چی توز****** 12-کولرگازی سامسونگ
4-تبرک ******13-تخم مرغ تلاونگ
5-مزمز ******14-قالی شویی ایران مهر
6-لینا****** 15-دستمال گلریز
7-لوازم نقاشی سنا****** 16-دستگاه ورزشی پورتن
8-قالی شویی گل ابریشم 17******-محصولات غذایی وارنا
9-لوازم خانگی الکترواستیل****** 18-پوشاک ماکسیم
19-قند و شکر لادن

*****************************************
معتبرترین رسانه ها
*****************************************
خبررسانی مردمی هر ایرانی یک خبرگزاری- دکتر علیرضا نوری زاده - دکترمحسن سازگارا-شهرام همایون (جنبش ملی ما هستیم channelonetv.com) - قائم مقامی (epersianradio.com)

*****************************************
______________________________
رسانه هایی که به نفع منافع خود کار می کنند
*****************************************
bbc-Voa- تلوزیون پارس و شخص آقای شجره -
*****************************************



۱۳۸۸ مرداد ۹, جمعه


داستان استعفا و دستگیری قهرمان نامی ورزش‌های جانبازان در تظاهرات به حمایت از مردم

علی اصغر هادی‌زاده، قهرمان نامی ورزش‌های جانبازان (رزمنده و جانباز در جنگ ایران و عراق)، نماینده مجلس ششم، برنده دو مدال طلا از پارالمپیک‌های سیدنی و آتن برای ایران، و رئیس فدراسیون ورزش نابینایان و کم بینایان در تاریخ ۲۴ تیرماه گذشته از سمت خود استعفا کرد و روز بعد در حوالی میدان انقلاب به دلیل شرکت در تجمع مردمی بازداشت شد.

بازداشت و احضار تعدادی از روستائیان پیرانشهر توسط نیروهای امنیتی رژیم


ارسال ، شهریار ایازی
بر اساس اخبار رسیده نیروهای انتظامی و امنیتی رژیم به بهانه های واهی چند روزی است به روستاهای تابع شهر پیرانشهر یورش برده و تعدادی از جوانان را بازداشت نموده اند.خبرها حاکی است ماموران امنیتی رژیم در پی حضور در روستاهای "کویر" و "ترکش" ضمن ایجاد مزاحمت و بازرسی منازل روستائیان تعدادی از جوانان را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل نمودند. گفته می شود تعدادی از روستائیان نیز به مراکز و پایگاه های بسیج احضار و مورد بازجویی قرار گرفته اند.

بازداشت عضو مدرسین حوزه علمیه قم در بهشت زهرا

ادوارنیوز: بازداشت حجه الاسلام دکتر سلیمانی عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در بهشت زهرای تهران
حجه الاسلام دکتر سلیمانی از روحانیون اصلاح طلب عصر روز پنج شنبه بازداشت شد.حجه الاسلام دکتر سلیمانی از اعضای مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم است.اخبار تکمیلی حاکی است دکتر سلیمانی به همراه ایت الله موسوی تبریزی بر مزار شهدای حوادث پس از انتخابات در بهشت زهرای تهران حضور یافته بوده است که توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

دانشجوی شکنجه شده بر اثر ایست قلبی درگذشت


خبرنامه امیرکبیر: علیرضا داوودی دانشجوی دانشگاه اصفهان روز دوشنبه پنج مردادماه و به فاصله چند ماه پس از آزادی از زندان در سن 26 سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت. داوودی دانشجوی رشته حسابداری دانشگاه اصفهان و سردبیر نشریه دانشجویی خاک و از دانشجویان طیف چپ آزادیخواه و برابری طلب در اصفهان بود.وی طی فعالیت در دانشگاه از تحصیل محروم شده و در 24 بهمن ماه 87 همزمان با بازداشت محمد پورعبدالله در تهران، در شهر شاهین شهر اصفهان بازداشت می شود. هنگام بازداشت مآمورین امنیتی محل زندگی او را مورد تفتیش قرار داده و وسایل شخصی وی را نیز ضبط کردند. داوودی در تاریخ 5 اردیبهشت 88 با قرار وثیقه 100 میلیون تومانی از زندان آزاد شد.علیرضا داوودی پس از آزادی از زندان به دلیل شکنجه و آزار روحی و جسمی در زندان، دچار افسردگی شده بود. وی از حدود 20 روز پیش به دلیل مشکلات جسمی و روحی در بیمارستان بستری شده بود که بر اثر ایست قلبی فوت کرد.محمد پور عبدالله دانشجوی رشته شیمی دانشگاه تهران نیز از 24 بهمن ماه در بازداشت و در بند مالی زندان قزل حصار و در شرایط و محیط نگران کننده نگهداری می شود. برای محمد پور عبدالله در تاریخ 20 مهر وقت دادگاه تعیین شده است و او در حال حاضر به صورت بلاتکلیف زندانی است.

هویت یک جان باخته دیگر:مصطفی کیارستمی 22 ساله


نام و مشخصات یک شهید دیگر جنبش سبز مردم ایران مشخص شد. شهید مصطفی کیارستمی که گناهی جز شرکت در اولین نمازجمعه سبز تهران نداشت، در حاشیه نمازجمعه با ضربه‌ی باتوم به سرش مصدوم شده و چند ساعت بعد به شهادت رسیده است.مصطفی کیارستمی، متاهل و 22 ساله، در نمازجمعه 26 تیر ماه گذشته که به امامت هاشمی رفسنجانی برگزار شد، در مقابل دانشگاه تهران توسط نیروهای بسیجی و لباس شخصی مضروب می‌شود. نیروهای سرکوبگر دولت کودتا با باتوم به شدت بر سر این جوان برومند می‌کوبند، به نحوی که وی دیگر قادر به برگشت به منزل نبوده است. در نتیجه به ناچار با مادرش تماس می‌گیرد و تلفنی از وی درخواست کمک می‌کند.گزارش رسیده به «موج سبز آزادی» حاکی است پس از آنکه مادر مصطفی او را به خانه باز می‌گرداند، متوجه وخامت حال وی می‌شود و پسرش را به بیمارستان کسری تهران منتقل می‌کند. اما این جوان بی‌گناه به علت خون‌ریزی مغزی ناشی از اصابت باتوم، همان شب فوت می‌کند؛ اما علت مرگ او، سکته‌ی مغزی اعلام می‌شود.پیکر این جوان شهید، روز شنبه بعد در گورستان بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد و بدین ترتیب این جوان ناکام که تنها 22 سال داشته و به تازگی نامزد کرده بود، قربانی وحشیگری ماموران می‌شود؛ وحشی‌گری‌ای که سردار احمدی مقدم نامش را «زیاده‌روی» می‌گذارد.گزارش رسیده به «موج سبز آزادی» حاکی است مادر این جوان شهید که از این اتفاق ناگوار بهت زده شده بود، تاکنون از افشای علت مرگ جوان 22 ساله و رشید خود بیمناک بود و هنوز هم از شوک ناشی از مرگ فرزندش بیرون نیامده است.

دولت ترکیه پول های دزدی شده مردم ایران را به خزانه ى خويش واريز كرده است

جالب اينكه رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه چندى پيش در يك كنگره ى حزب خود (عدالت و توسعه) طى سخنانى به اين امر اشاره كرد كه در "در فضاى بحران آلود اقتصاد كنونى جهان و گريز سرمايه داران از سرمايه گذارى، به يكباره بخت به تركيه روى آورده و سرمايه ى هنگفتى نصيب اين كشور شده است"==================احتمال ضعيفى است كه اين مبلغ هنگفت، سرمايه ى يك فرد باشدانتقال مخفيانه طلا و پول به ارزش 18.5 ميليارد دلار از ايران به تركيهدو پيك كه هنوز هويت آنان اعلام نشده و ظاهراً متوارى شده اند، هفت و نيم ميليارد دلار وجه نقد و بيست تُن شمش طلا را از خاك ايران به مقصد نامعلومى مى بردند كه توسط گمرك آنكارا محموله ى آنان توقيف شد.بنا بر گزارش روز پنجشنبه 30/7/2009 وبگاه هاى تابناك و پيك نت به نقل از رسانه هاى تركيه، دولت اين كشور اموال قاچاق توقيف شده را به خزانه ى خويش واريز كرده است. گزارش تصويرى كشف اين همه طلا و دلار و انتقال آن به بانك مركزى تركيه توسط تلويزيونهاى اين كشور پخش گرديد و مطبوعات تركيه نيز از جوانب مختلفى به موضوع پرداختند.بر اساس يك تحليل خبرى اين اموال نمى تواند متعلق به يك شخص باشد و اگر هم باشد احتمال بسيار ضعيفى هست كه چنين سرمايه دارى به چنين ريسكى اقدام كند. گفته مى شود اين مبلغ سنگين مى تواند اهدايى متنفذانى در ايران براى گروههايى همچون حزب الله لبنان باشد.مدارك موجود در گمرك آنكارا بار كاميون را متعلق به فردى ايرانى نشان مى دهد كه "اسماعيل صفاريان نسب" نام دارد. دولت تركيه از اين فرد خواسته است براى پيگيرى پرونده ى اموال مذكور به آنكارا بيايد. ليكن وى يك وكيل اهل تركيه را مامور پيگيرى ماجرا كرده و قول داده است در صورت آزادى اموالش همه ى مبالغ مذكور را كه معادل سرمايه ى چند كشور جهان است، در خاك تركيه سرمايه گذارى كند.در باره ى اين واقعه كه ماهها پيش روى داده و اكنون به رسانه ها درز كرده است، "شنول اوزل"، وکیل اسماعيل صفاريان در گفت‌وگوی ویژه‌ اى كه شب پنجشنبه 30/7/2009با کانال تلویزیونى "دی" ترکیه‌ داشت، ضمن تأیید این خبر اعلام کرد که‌ "موکلش در اکتبر سال گذشته‌ سرمایه‌‌ای به ارزش 18.5 ملیارد دلار، شامل 7.5 میلیارد دلار پول نقد و یک تریلی حامل شمش طلا به‌ وزن بیست تن، با همراهی دو پیک به‌ ترکیه‌ فرستاده،‌ اما در گمرک این کشور، پیک‌های فرستاده‌ شده‌ به‌ دلایل نامعلوم متواری شده‌ و بیان نامه‌ ورود این سرمایه‌ هنگفت در گمرک این کشور به‌ ثبت نمی‌رسد و به‌ همین دلیل، همه 18.5 میلیارد دلار از سوی مقامات این کشور توقیف و پس از ثبت به‌ خزانه‌ بانک مرکزی ترکیه‌ سرازیر می‌شود".هنوز هويت واقعى و موقعيت "اسماعيل صفاريان نسب" روشن نشده است يا لااقل رسانه اى نشده است، ليكن وكيل وى از جانب موكل خود امضا كرده است كه در صورت رفع توقيف، تمامى سرمايه ى مذكور را در تركيه بكار گيرد. جالب اينكه رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه چندى پيش در يك كنگره ى حزب خود (عدالت و توسعه) طى سخنانى به اين امر اشاره كرد كه در "در فضاى بحران آلود اقتصاد كنونى جهان و گريز سرمايه داران از سرمايه گذارى، به يكباره بخت به تركيه روى آورده و سرمايه ى هنگفتى نصيب اين كشور شده است"فیلم،هیجده میلیارد دلار و نیم با کامیون از ایران به ترکیهhttp://www.youtube.com/watch?v=CGeTc92p4v0

بسیار مهم !!! شبکه لابی رژیم ایران و رهبری جنبش در آمریکا -زنده باد شهرام همایون

شهرام همایون



نوشته: حسن داعی
روز شنبه 25 جولای، هزاران نفر در دهها شهر جهان برای همدردی با مردم ایران گرد هم آمدند. اما آنچه در آمریکا گذشت و تلاشی که از سوی لابی رژیم ملایان برای کنترل و هدایت این جنبش انجام گرفت، یکی از برگ های سیاه مبارزات ایرانیان در خارج از کشور است. در آغاز از خوانندگان درخواست میکنم که به این
ویدئوی کوتاه نگاه کنید.
1 بابک طالبی، یکی از بنیانگذاران شورای نایاک، در حال رهبری تظاهرات واشنگتن است. نایاک، لابی رژیم ایران در آمریکاست.2 در این ویدئو، مشاهده میکنید که طالبی برای اخراج هموطنانی که با پرچم ایران حضور یافته اند دست به دامان پلیس می شود.
تریتا پارسی، رئیس نایاک نیز در تظاهرات حضور دارد.این حادثه شرم آور یک نمونه مجزا و منحصر بفرد نیست. در لس آنجلس، علیرغم آنکه دهها هزار ایرانی مخالف حکومت و مخالف همین لابی زندگی میکنند، تظاهراتی در صحن دانشگاه انجام گرفت که گرداننده آن مازیار جبرانی بود. وی عضو هیئت مشاوران نایاک می باشد. صدالبته، اکثر شرکت کنندگان در این تظاهرات، هیچ شناختی از نایاک و رابطه جبرانی با آن نداشتند. در سانفراسیسکو نیز دوستان تریتا پارسی که در کمیته برگزاری تظاهرات حضور داشتند، تلاش زیادی کردند که وی جزو سخنرانان این گردهم آئی باشد. این امر با مخالفت دیگران روبرو شد و امکان پذیر نگردید.
به اینهمه، بایستی حضور مکرر خود تریتا پارسی در برنامه های مختلف رادیوئی و تلویزیونی شبکه های مهم آمریکا را اضافه نمود.سازماندهی اکثر تظاهرات در آمریکا و برخی از کشورهای اروپا در اختیار گروهی بنام "اتحاد برای ایران" بود که مسئول اصلی آن هادی قائمی است.3 هادی قائمی خودش نیز یکی از اعضای هیئت مدیره شورای نایاک (به رهبری تریتا پارسی) بوده است. قائمی مدتی نیز برای سازمان "دیدبان حقوق بشر" کار میکرد. یکی از گردانندگان مهم این سازمان حقوق بشری، گری سیک بوده که از طرفداران کارکشته و پر و پا قرص نزدیکی به ملایان میباشد.4هادی قائمی در کادر برنامه های نایاک در سال 2004 به ایران رفت و با سازمان نیمه دولتی"همیاران" به همکاری پرداخت. همیاران که در ظاهر یک سازمان غیر دولتی است، توسط حسین ملک افضلی که بیش از 15 سال (منجمله در دوران احمدی نژاد) معاون وزیر و عضو کابینه دولت ملایان بود تأسیس شد. همکاری نایاک با همیاران به پیشنهاد و تصویب وزارت خارجه رژیم انجام گرفت. از سال 2002 تا 2006،نایاک مجموعا صدها هزار دلار از بودجه های کنگره آمریکا را دریافت نمود که عمدتا برای همکاری با سازمان همیاران در ایران منظور شده بود.5باید از قائمی پرسید که چگونه می توان در یک زمان، هم با سازمانی که ساخته و پرداخته دولت ایران است همکاری کرد و هم در مورد نقض حقوق بشر در ایران نیز گزارشی بیطرفانه و منصفانه منتشر نمود. از گذشته پر بار هادی قائمی میگذریم و به امروز میرسیم. وی، رئیس و گرداننده اصلی سازمان "کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران" است که در پایان سال 2007 براه افتاد. این سازمان در کمتر از یکسال نردبان ترقی را بالا رفت و به جایگاه امروزی خود یعنی یکی از گردانندگان تظاهرات در آمریکا رسید.6تأسیس کننده اصلی این سازمان حقوق بشری یک بنیاد هلندی بنام Foundation for Human Security in the Middle East میباشد که مسئول آن فرح کریمی است.7 فرح کریمی که ساکن هلند است، یکی از بنیانگذاران رادیو زمانه میباشد که با بودجه هلند بکار خود ادامه میدهد.8 کنترل جنبش در خارج از کشور ومحدود کردن آن در چهارچوب نظامهدف اصلی لابی رژیم کنترل جنبش در خارج از کشور و رهبری آن بگونه ای است که نه تنها هم سطح یا جلوتراز جنبش داخل کشور نباشد، بلکه با پائین آوردن سقف مطالبات، ترمزی برای جنبش گردد. در این نوشته کوتاه، با هم به بررسی اظهارات تریتا پارسی و دوستان وی می پردازیم تا با بخشی ازاین هدفها آشنا شویم. در گزارشات مفصل بعدی، این اهداف را بطور گسترده تر مورد بررسی قرار میدهیم.اولین هدف لابی رژیم، جا انداختن این دروغ است که مردم ایران خواهان تغییر رژیم نیستند و این حکومت بی ثبات و متزلزل نیست و از همین رو، بایستی کماکان سیاست مماشات و زد وبند با آخوندها را ادامه داد. بعنوان مثال، در گزارشی که چند ماه پیش توسط تریتا پارسی، هادی قائمی، گری سیک و عده ای از کار کشته گان سیاست مماشات با آخوندها برای اوباما نوشته شد، اولین مسئله ای که مورد اشاره قرار گرفت همین با ثباتی کل نظام بود:9" سوال: آیا رژیم ایران شکننده است و شرائط برای تغییر رژیم فراهم است؟پاسخ: در واقع می توان گفت که در ایران، هیچ حمایت جدی برای تغییرات خارج از قانون اساسی وجود ندارد. درست است که مردم ناراضی اند اما همین مردم بخوبی به یاد دارند که پس از انقلاب چه اوضاعی در ایران بود، یعنی بی قانونی، اعدام های دست جمعی و مهاجرت صدها هزار نفر و جنگ با عراق. مردم نتایج سیاست های آمریکا برای تغییر رژیم در عراق و افغانستان را دیده اند و اصلا دلشان نمی خواهد که این بلا بر سرشان بیاید."در همین رابطه، فرانسيس فوکوياما که استاد تریتا پارسی، مرشد و حامی وی در واشنگتن است به صحنه آمده و چند روز پیش در مقاله ایکه در وال استریت ژورنال نوشت تأیید میکند که مردم ایران نه خواهان تغییر رژیم اند و نه خواهان تغییر قانون اساسی:10 " مسلما ترجيح براين است که يک قانون اساسی براساس مدل دمکراسی غربی در ايران حاکم شود که در آن آزادی مذهبی ، دولتی سکولار و حق حاکميت مردم و نه حکومت خدا و دين ، به رسميت شناخته شود. اما براساس تمام شواهدی که وجود دارد چين تحولی در قانون اساسی ايران فعلا هدف معترضان نيست. اصلاح طلبان و ميرحسين موسوی طرفدار ادامه نظام جمهوری اسلامی هستند و خواست اصلی آنها تقويت عناصر دمکرايتک و جلوگيری از دخالت نهادهای انتصابی مثل شورای نگهبان و يا مراکز قدرت نظامی در روند انتخابات و احترام به مبانی قانونی است. قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران که در اولين سال های انقلاب تصویب شده، ظرفيت های لازم برای تبديل شدن به راهنمايی جهت استقرار حاکميت قانون و موازين دمکراتيک را داراست."جلوگیری از حمایت آمریکا از جنبش مردم ایرانهدف دیگر لابی رژیم، جلوگیری از حمایت آمریکا از جنبش مردمی در ایران است. بهمین منظور، سعی میکند که موضعگیری آمریکا در حد محکوم کردن خشونت ها باقی بماند و در مورد مسئله اصلی، یعنی جنگ این رژیم قرون وسطائی با مردم ایران موضعی نگیرد. تریتا پارسی و دوستان وی سعی میکنند تا جنبش داخل کشور را به یک "دعوای" انتخاباتی تقلیل دهند و از اوباما میخواهند که جانب هیچکدام از طرفین "دعوا" را نگیرد. "پارسی" در مقاله ایکه نوشته میگوید:11"محکوم کردن خشونت ها (از طرف اوباما) با حمایت از یکی از طرفهای این دعوای انتخاباتی فرق میکند. مردم ایران به اعضای نایاک گفته اند که مایل به این نیستند که آمریکا خودش را درگیر این نزاع کند. مردم میخواهند که آمریکا استفاده از خشونت توسط دولت را محکوم نماید."همانطور که ملاحظه میفرمائید، گویا آنچه در ایران اتفاق افتاده فقط یک نزاع انتخاباتی است که خود طرفهای دعوا تکلیف آنرا مشخص میکنند و احتیاجی به دخالت آمریکا یا دیگر دولت های جهان نیست. با نگاهی به یکی دیگر از موضعگیریهای نایاک میتوان منظور آنان را بخوبی باز شناخت. چند روز پس از آغاز قیام در ایران، عده ای از مهمترین نمایندگان کنگره، قطعنامه ای ارائه کردند که وحشیگری رژیم را محکوم کرده و به روشن ترین شکل به دفاع از حقوق مردم ایران بر میخاست. یکی از مسئولان نایاک با اظهار تأسف می نویسد: "این قطعنامه احتمالا با اکثریت قاطع به تصویب میرسد که متاسفانه در نقطه مقابل سیاست های کاخ سفید قرار میگرد. تاکنون، پرزیدنت اوباما خیلی احتیاط میکرد که در این دعوای انتخاباتی جانب هیچیک از طرفین دعوا را نگیرد." 11 همانطور که ملاحظه میشود، هدف لابی رژیم این است که سمپاتی و همدردی مقامات آمریکا در حد اظهار نظر محدود بماند و به هیچ نتیجه عملی منجر نگردد. یکی از شگردهای تبلیغاتی که همیشه مورد استفاده دوستان رژیم قرار میگیرد این است که اگر ایالات متحده از فرد یا جریانی در ایران حمایت کند به دولت بهانه ای برای سرکوب آنان میدهد. این استدلال به چند دلیل بی پایه و پوشالی است. اولا نمی توان بدلیل عکس العمل یک رژیم سفاک از حمایت از مردم سر باز زد. ثانیا مگر اتفاقات همین یک ماه نشان نداد که علیرغم مثلا بیطرفی اوباما، از همان روز اول، رژیم هر که را دستگیر کرد عامل آمریکا و انگلیس معرفی نمود؟ کار بجائی رسید که حسین شریعمتداری حتی رحیم مشائی یعنی معاون احمدی نژاد را نیز عامل آمریکا معرفی کرد.مهمتر از همه، اگر اسامی کسانی که این استدلال را در آمریکا همیشه تکرار میکنند روی یک کاغذ بنویسیم و فعالیت آنان در رابطه با رژیم آخوندی را نیز جلوی نام آنها بگذاریم، آنوقت بسادگی متوجه خواهیم شد که اصولا این استدلال توسط کسانی تبلیغ میشود که اتفاقا طرفدار سرسخت نزدیکی به ملایان اند و نگرانی اصلی این افراد این است که مبادا زد و بند های آشکار و پنهان با حکومت ایران متوقف گردد.معرفی اپوزیسیون تبعیدی و حمایت عملی آمریکا بعنوان دو تهدید اصلی جنبشیکی دیگر از راهکارهای تریتا پارسی و دوستان وی برای جلوگیری از حمایت آمریکا از جنبش مردم، همان داستان شناخته شده ای است که طی چهار سال گذشته به اجرا در آمده است. در این مدت، لابی رژیم با کمک گیری از گروههای ضد جنگ آمریکائی موفق شد تا تحت شعار جلوگیری از جنگ و با تمرکز حمله خود روی جرج بوش و سیاست های بظاهر خصمانه وی، افکار عمومی را نسبت به خطر احمدی نژاد و خامنه ای فریب دهد و با جلوگیری از اتخاذ سیاست های جدی بین المللی در مقابل رژیم موفق گردید که هم برای برنامه اتمی ملایان 4 سال وقت بخرد و هم به دست اندازی این حکومت در کشورهای منطقه کمک کند.اکنون، همان سناریو به کارگردانی تریتا پارسی و همان بازیگران ظاهرا صلح طلب با هدف عقیم کردن جنبش مردم ایران بار دیگر تکرار میشود. این بار گویا خطر اصلی که جنبش را تهدید میکند، اپوزیسیون تبعیدی و حامیان نئوکان آن در آمریکا است. به چند نمونه نگاه کنیم. حدود یکماه پیش، تریتا پارسی و همپالکی وی بنام رضا اصلان، با خوش خیالی، مقاله ای در نشریه فارین پالیسی نوشتند و خبر مرگ زود هنگام جنبش را به اطلاع مردم و مقامات آمریکا رساندند. به بخش های کوچکی ازاین مقاله نگاه میکنیم که بخوبی گویای اهداف مرحله ای لابی رژیم در آمریکاست. در این مقاله که عنوان آن "پایان آغاز" است، پارسی و اصلان روی سه نکته تأکید میکنند: مردم خواهان تغییر رژیم نیستند، جنبش داخل کشور رو به افول است و خطر واقعی که در کمین نشسته، مصادره جنبش توسط گروههای اپوزیسیون خارج از کشور است که اهدافشان با اهداف مردم در داخل کشور متفاوت است:13" قیام مردم ایران که پس ازانتخابات شروع شد، احتمالا در حال مرگ زودرس میباشد. دولت احمدی نژاد موفق شد تا یک حرکت مردمی گسترده را به اعتراضات پراکنده کوچک در اینطرف و آنطرف تبدیل کند. آنچه از این حرکت مردمی بجای مانده چیزی بدون رهبری و بدون سازماندهی است که خطر دزدیدن آن توسط گروههای خارج از کشوری نیز وجود دارد.در واقع، تظاهراتی که درایران پس از انتخابات به وقوع پیوست یک قیام دانشجویان و روشنفکران و یا قیام عناصر ضد رژیم از شمال شهر تهران نبوده است. در عوض، مردمیکه که به خیابانها ریختند بیشتر شامل کسانی بود که به رژیم وفادار بوده و منفعت شان نیز در این است که این رژیم پایدار بر سر جای خود باقی بماند.... گروههای اپوزیسیون خارج از کشوری که اهداف سیاسی شان با تظاهرکنندگان داخل کشور متفاوت است سعی میکنند تا خلا موجود در رهبری جنبش را پر کنند. (بسیاری از این گروهها از مردم خواسته بودند که در انتخابات شرکت نکنند) این فرصت طلبی باعث خشم اپوزیسیون در داخل کشور شده و این حرکت را سرقت جنبش میدانند." بقیه مقاله نیز به خطر سرقت جنبش توسط گروههای خارج از کشوری و حمایت نئوکان های آمریکا از آنها اختصاص یافته است. درحالیکه مدتهاست اوباما به کاخ سفید رفته، لابی رژیم هنوز روضه ضد نئوکان خود را ادامه میدهد. حمید دباشی یکی از گردانندگان اصلی اعتصاب غذا در نیویورک، در مصاحبه با بی بی سی نگرانی اصلی خود یعنی دزدیده شدن جنبش و حمایت آمریکا از این دزدان را بیان میکند:14"سوال: به اعتقاد شما اقدامات مهم بعدی که معترضین ایرانی لازم است در دستور کارشان قرار بدهند چیست؟ "تظاهرات داخلی و خارجی، تظاهرات خیابانی، نوشتن مقالات، باز کردن حوزه عمومی برای بحث آزاد و سازنده، بخصوص در خارج از ایران. ندادن فرصت به برخی فرصت طلبان که این آب را گل آلود فرض می کنند و می خواهند از آن ماهی بگیرند. این آب، گل آلود نیست. این آب، زلال و زیبا و شفاف وحیات بخش است. برای کسانی که در خارج از ایران هستند، وظایف خطیری است هست مثل:رسوایی سازمانهایی که از دولت آمریکا پول می گیرند که ظاهرا دموکراسی و حقوق بشر را در ایران ترویج دهند و در واقع، بدترین دشمنان حقوق بشر و دموکراسی در ایران هستند. همچنین ممانعت از تحریم اقتصادی ایران، چرا که ضررش مستقیما متوجه مردم ایران می شود. علاوه بر اینها، تلاش گسترده برای ممانعت از حمله نظامی به ایران که اولین قربانی اش این نهضت سبز است. خطر حمله نظامی اسراییل یا آمریکا به ایران، خطری جدی است و چنین حمله ای، مساوی سرکوب نهضت سبز و قتل و کشتار آزادی خواهان ایران است." همانطور که مشاهده میشود، نگرانی اصلی این افراد بیشتر سیاست های آمریکاست. این نگرانی را میتوان به روشنی در اعلامیه ای مشاهده نمود که سه تن از صلح طلبان آمریکائی در حمایت از اعتصاب غذای نیویورک نوشته اند. راس میر حکیمی (گرداننده اصلی تظاهرات سانفرانسیسکو) شان پن (هنرپیشه) و ریس الریک (نویسنده و روزنامه نگار چپ) در نامه ایکه نوشته اند، ضمن آنکه مخاطبین ایرانی خویش را نادان تصور کرده اند، بصورتی باورنکردنی همان مطالب بی پایه ای را تکرار میکنند که ساخته و پرداخته لابی رژیم ایران است. با خواندن بخش کوچکی از نوشته این سه نفر متوجه میشویم که نگرانی اصلی این افراد نه جنبش دموکراسی در ایران، بلکه "نیات شوم آمریکا" و "نقشه های امپریالیستی" کاخ سفید است:15"در سفری که در سال ۲۰۰۵ به ایران داشتیم ما (شان پن و ریس ارلیک) با بسیاری از ایرانیان کوچه و بازار مصاحبه کردیم. مردم با ما بسیار مهربان بودند اما مخالفت شدیدی با سیاستهای آمریکا بر علیه کشورشان داشتند. ما از مراسم نماز جمعه که در آن ده هزار نفر شعار "مرگ بر آمریکا" سر میدادند دیدار کردیم. بعد از نماز همان شعارگویان ما را برای نهار به خانههایشان دعوت کردند. این تضاد تا امروز که این کشور درگیر مهمترین تحول (و قیام) اجتماعی از زمان انقلاب ۱۹۷۹ است ادامه دارد. ایرانیها بر علیه سیستمی استبدادی برخاستهاند اما حاضر به دخالت دولت آمریکا نیستند."جلوگیری از حمایت عملی آمریکا از جنبش مردم ایرانشان پن و الریک، پس از این روضه ضد آمریکائی، به نکته اصلی پیام خود میرسند که گویا مردم ایران هیچ احتیاجی به کمک هیچ کس ندارند و باید در مقابل گرگ های آخوندی تنها بمانند:"پرزیدنت اوباما در برابر تصمیمات بسیار دشواری قرار دارد. او اگر با شدت بسیار بر علیه احمدی نژاد سخن گوید، متهم به دخالت در امور داخلی ایران میشود و اگر به اندازهی کافی اعتراض نکند، دست راستیهای آمریکائی او را متهم میکنند که در برابر احمدی نژاد کوتاه آمده است. واقعیت این است که آمریکا توانائی اندکی دارد که بتواند بر جنبش خودبرانگیخته و عظیمی که برای تغییر به راه افتاده تاثیر گذار باشد. و نباید هم (تاثیرگذار) باشد. در سال ۱۹۵۳ سازمان سیا دولت محمد مصدق را که به صورتی دمکراتیک به روی کار آمده بود سرنگون ساخت و شاه دیکتاتور را به قدرت بازگرداند. دولت بوش تلاش کرد که با در اختیار گذاشتن بودجه و مسلح کردن گروههای مخالف دولت تهران در میان اقلیتهای قومی، این دولت را سرنگون سازد.دولت آمریکا چه از نظر اخلاقی (انسانی) و چه از نظر سیاسی هیچ حقی ندارد که به ایرانیان بگوید چه باید بکنند. ایرانیها خود کاملاً قابلیت تصمیم گیری برای خود را دارند."آیا مردم ایران نگران امر و نهی آمریکا به خود هستند یا برعکس، انتظار دارند که هم آمریکا و هم دیگر دولت های جهان آزاد یکپارچه به حمایت از جنبش دموکراسی خواهی شان برخیزند؟ آیا تا کنون در هیچ کجای دنیا شنیده اید که تبعیدیان و مردم مترقی این کشورها از دولت های خارجی بخواهند که به یک ملت تحت ستم کمک نکنند؟ این نیز از معجزات آخوندی است. به همین ترتیب، حمید دباشی در مصاحبه خود هنگام اعتصاب غذا در نیویورک گفت: "ما به نمایندگی از طرف همه ایرانیان خارج از کشور در اینجا هستیم... مردم ایران از اوباما هیچ توقعی ندارند جز اینکه فقط ناظر این حرکت باشه. حرکت جنبش مدنی ایران به هیچ پولی احتیاج نداره، به هیچ دولتی احتیاج نداره."16معلوم نیست که کدام دسته از مردم به اطلاع حمید دباشی رسانده اند که مردم ایران به حمایت دولت های آزاد جهان احتیاجی ندارند؟ چه کسی به ایشان مأموریت داده تا از اوباما بخواهد که فقط نقش ناظر را بازی کند؟ این همان داستانی است که خود رژیم طی چهار سال گذشته با خرج میلیونها دلار جا انداخت. همان دروغی است که لیلا زند (برگزار کننده تورهای زیارتی به ایران برای صلح طلبان طرفدار رژیم) در یکی از تظاهرات ضد جنگ در آمریکا فریاد کشید:17« هم سنگران من در ایران میخواهند که همه در آمریکا صدایشان را بشنوند. آنها میگویند که ما باندازه کافی باهوش هستیم و میتوانیم تصمیم بگیریم. آنان فریاد میکشند، با صدای بلند و صریح میگویند که لطفا آینده ما و رویای ما را ویران نکیند. آنان فریاد میزنند: لطفا ما را حمایت نکنید.»البته دوستان لیلا زند یعنی لابی ملایان، سالهاست با خرج صدها و میلیونها دلار، در دالان های کنگره و سنا و کاخ سفید بدنبال این است که آمریکا هرچه بیشتر به رژیم آخوندی امتیاز بدهد و به گفته تریتا پارسی، خاورمیانه را نیز با ملایان تقسیم کند. ظاهرا، از نظر لابی رژیم، نرمش آمریکا در مقابل رژیم حاکم بر کشورمان و افزایش بسته های تشویقی به ملایان امری است پسندیده اما حمایت آمریکا از مردم ایران امری است مذموم که بایستی اکیدا از آن پرهیز شود.برخورداری از حمایت های مالی بنیادهای ریز و درشت چه در آمریکا و اروپا و همچنین بهره گیری از حمایت های سیاسی در آمریکا اگر برای اصلاح طلبان حکومتی باشد، امری است حلال اما اگر همین دولت ها و بنیادها بطور جدی به حمایت از جنبش مردم ایران برای آزادی برخیزند، حرام است و ناپسندیده. پایان بخش اولیادداشت ها:1. ویدئیوی تظاهرات واشنگتن http://www.youtube.com/watch?v=och26QdEEF8&feature=channel_page2. برای مطالعه در مورد شبکه لابی رژیم ایران در آمریکا به سایت http://www.iranianlobby.com/ بروید. مقاله اصلی در اینمورد را با کلیک روی این لینک مشاهده فرمائید http://www.iranianlobby.com/page1.php?id=7 3. اتحاد برای ایران http://united4iran.org/about4. گری سیک از اعضای مدیریت دیدبان حقوق بشر http://www.sipa.columbia.edu/academics/directory/ggs2-fac.html5. برای شناخت بیشتر از این موضوع، مقاله انگلیسی من را مطالعه فرمائید: http://english.iranianlobby.com/page1.php?id=16&bakhsh=ARTICLES 6. کمپین بین المللی برای حقوق بشر در ایران http://persian.iranhumanrights.org7. http://www.bridgingthegulf.org/menu-main/bridgingthegulf/boardmembers/8. فرح کریمی و رادیو زمانه http://en.wikipedia.org/wiki/Radio_Zamaneh موسسه Press Now و رادیو زمانه http://www.comminit.com/en/node/133950/2754 9. پروژه سیاست خارجی آمریکا http://americanforeignpolicy.org/files/experts_statement_on_iran.pdf 10. مقاله فرانسیس فوکویاما http://www.radiofarda.com/content/f3_fukuyama_Iran/1788032.html 11. http://www.niacouncil.org/index.php?option=com_content&task=view&id=1454&Itemid=212. http://niacblog.wordpress.com/2009/06/18/post-election-iran-as-it-develops/ " 13. مقاله تریتا پارسی و رضا اصلان http://www.foreignpolicy.com/articles/2009/06/26/the_end_of_the_beginning14. مصاحبه حمید دباشی، سایت بی بی سی http://www.mizanpress.com/index.php?option=com_content&view=article&id=3023:2009-07-19-06-35-18&catid=6:2009-04-01-10-24-33&Itemid=6615. نامه حمایت سه تن از صلح طلبان از اعتصاب غذای نیویورک http://news.iran-emrooz.net/index.php?/news1/18858/16. مصاحبه تلویزیونی حمید دباشی با بی بی سی http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2009/07/090722_ir88_hunger_strike_ny.shtml 17. نوشته ای از لیلا زند http://forpeace.net/blog/leila-zand/oct-27-speech-enough http://www.iranianlobby.com/

ایران:گزارشی از ساری


گردهمایی با شکوه عده ی زیادی از دختران ، پسران و شیرزنان ساروی در پارک شهراز ساعت تقریباً 6:30 جمعیتی نزدیک به چند صد نفر در یکی از پر رفت آمدترین مناطق شهر ساری پارک شهر (شهرداری) گرد امدند و با در دست گرفتن شمع و خواندن فاتحه یاد ندا و سایر شهدای راه آزادی را گرامی داشتند گفتنی است که نیروی انتظامی جمعیت را پس آنکه هر لحظه به تعدادشان افزوده می شد متفرق کرد.

بند 209 اوین از زبان یک زندانی

بند 209 اوین ، بند مخصوص زندانیان سیاسی، یکی از مخوف ترین زندان های جهان است که در طول سیحکومت فاشیستی جمهوری اسلامی قربانیان فراوانیگرفته است. چه بسیار زندانیانی که از این بند به مسلخبرده شدند و آنان که از این بند جان به در بردندآثار روحی و روانی مخرب این تجربه برای همیشه بر ذهن آنان نقش بسته است. دیوارهای سلول های آن ، مملو از دیوار نوشته های زندانیان از هر سنخ و هر عقیده ای است ، اما همه ی آنان در کی سرنوشت مشترک اند ، سرنوشت کسانی که نخواستند به وضعیت موجود تن دهند.اولین نکته در مورد بند 209 اوین ، این است که زندانیانبه جز سلول انفرادی خود چیزی از این زندان نمی بینندو در تمامی مدت حتی با رفتن به دستشویی و استحمامنیز با چشم بند انتقال داده می شوند. بنابراین این زندانبه نقطه ای اسرار آمیز مبدل شده است که هر از گاهیصدای ضجه و فریاد از سر شکنجه و استیصال از میاندر و دیوار آن به گوش می رسد. به همین دلیل این بندبرای ساکنین نگون بختش همیشه بزرگ تر از آنچه کههست به نظر می آید . اما در واقع این بند شامل حدودهشت سالن و در مجموع حدود 120 تا 150 سلول انفرادیاست و ظرفیت آن در حالت معمولی سیصد نفر را در خودجای می دهد ، اما واقعیت این است که در بسیاری ازمواقع ، شمار بسیاری از زندانیان در سلول های کوچکجای داده شدند و به همین راحتی ظرفیت زندان را افزایشمی دهند!دو سالن ابتدایی آن مخصوص زنان و بقیه به زندانیان مردتعلق دارد ، در مقابل هر سالن کی دوربین نصب شده وصندلی و میزی قرار دارد که نگهبان هر سالن پشت آنمی نشیند و مسئول انتقال زندانیان به دستشویی ، حمامو یا اتاق بازجویی و شکنجه است. اما برخی از سلول هارا با برداشتن دیوار حائل بین دو سلول بزرگتر کرده اند .در انتهای هر سالن دستشویی و حمام به صورت مشترکوجود دارد و زندانیان هر سالن برای رفع نیاز خود به آنجامی روند. نوبت دستشویی سه بار در طول روز است وحمام و هواخوری دو بار در هفته.) امکان هواخوری منوطبه اجازه ی بازجو است ( سلول های سالن آخر کوچکتر است اما حمام و دستشویی در داخل سلول قرار دارد. اینامر تحمل سلول را برای زندانی دشوارتر می سازد چونهیچگاه از سلول کوچک خود حتی برای لحظه ای بیروننمی رود.سلول های انفرادی در این بند بسیار کوچک و به زحمتاز شش متر مربع تجاوز می کند. پنجره های بسیار کوچککه با نرده ها و صفحه ی فلزی مشبک در بالای هر سلول، امکان مشاهده بیرون و اندک نور ممکن را هم از بینبرده است. چراغ های سلول همیشه روشن است و چوندر دیوار کار گذاشته شده اند ، سلول را بسیار نامناسب ودلگیر می سازد.انتقال هر نوع اطلاعاتی از بیرون ، حتی زمان و تاریخ برایزندانی ممنوع است. رفتار نگاهبانان بسیار تند و توهینآمیز است و در برخی مواقع حتی آنها اختیار کتک زدنزندانی را نیز دارند و گاهی در شکنجه در اتاق هایی کهبه نام اتاق فنی معروف است به بازجویان کمک می کنند.تمامی رفتارهای شما را در برگه ای مخصوص ثبت کردهو آنرا به بازجوی مخصوص شما گزارش می کنند.این سلول های انفرادی ارتباط شما را با دنیا قطع می کنندو شما آنقدر این سلول ها در انزوای دیوانه کننده ی آننگاه داشته می شوید که تمامی امیدها و نیروی مقاومتشما از بین برود. اهمیتی ندارد که این مدت چقدر به طولخواهد انجامید. سلول های انفرادی مهمترین حربه برایشکستن مقاومت زندانیان سیاسی و تن دادن به اعترافاتتحمیلی و اتهامات دروغین از سوی بازجویان است ، امادر عین حال شکنجه در اتاق های سفید رنگ بازجویی نیزبخشی از جریان عادی بازجویی محسوب می شود. هر قدرکه از مدت اقامت زندانی در سلول ها می گذرد ، تحملسلول برای او سخت تر می شود ، تا حدی که وی ترجیحمی دهد برای شکنجه از سلول خارج شود اما حداقل مدتی را در بیرون از سلول بگذراند و یا با کسی حتی اگر آن فردبازجو باشد ، صحبت کند. زندانی بعد از گذشت دو یا سهماه در این سلول ها ، خواب و خوراک منظم خود را ازدست می دهد. اعتصاب غذا و خودکشی به عنوان تنهاراه نشان دادن اعتراض ، امری عادی و مرسوم است. بههمین دلایل ، مواد غذایی در ظرف های پلاست کیی بهزندانی داده می شود تا امکان خودکشی از او سلب شود.لامپ ها را نیز برای جلوگیری از خودکشی با توری فلزیپوشانده شده اند. در مدت اقامت من در بند 209 اوینشاهد اقدام به خودکشی دو نفر بوده ام. اولی با نخ های بههم تابیده دور پتو ، برای خود طناب دار درست کرده بودو دومی توانسته بود توری لامپ را کنار بزند و رگ دستخود را با آن ببرد. متاسفانه یا خوشبختانه ، هر دو زندانیاز مرگ نجات یافتند. این اتفاقات تنها آنچیزی بود کهبازجویان برای من تعریف کرده بودند تا من را پیشاپیش ازفکر مقاومت بازدارند.باید دانست که هر اتفاقی برای زندانیان در بند 209 اوین ،امکان پذیر است چون براساس منطق این زندان ، زندانیبه بازجوی خود تعلق دارد و بازجو درست مانند کی ارباب، صاحب جان زندانی است و هر تصمیمی که بخواهد میتواند در مورد او اجرا کند. می تواند این بند را برای ویبه بهشت یا جهنم تبدیل کند. هر درخواست زندانی ،هرگونه امکاناتی که در اختیار او قرار داده می شود منوطبه اجازه ی بازجوست.دلیل اعطای این اختیار تام به بازجو، افزایش قدرت او برای اعتراف گرفتن است. زندانی همتوسط بازجویان شکنجه می شود و هم تنها امیدش بهآنان است. این موقعیت سبب می شود که زندانی توانمقاومت در مقابل تهدید و تطمیع های بازجویان را ازدست بدهد.بر گرفته از،روزنامه خیابان

فرمانده سپاه اعتراف کرد که کشتار و سرکوب مردم به فرمان شخص خامنه ای است

اعتمادملی :فرمانده سپاه: سپاه و بسيج براساس فرمان رهبری وارد صحنه مي شوند.فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ در جمع تعدادي از دانشجويان دانشگاه هاي تهران، پس از ذكر خاطراتي از اجراي عمليات بيت المقدس و رمضان در سال 61 به سوالات آنها كه عمدتا معطوف به حضور و نقش آفريني نيروهاي بسيج در ناآرامي هاي اخير تهران بود، پاسخ گفت. به گزارش خبرگزاري فارس، سردار عبدالله عراقي در پاسخ به سوال دانشجويي كه پرسيد نقش سپاه در برخوردهاي پس از انتخابات رياست جمهوري چه بود، گفت: »سپاه پاسداران و بسيج براساس تعريف قانون اساسي، حافظ انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن هستند و هر كجا انقلاب تهديد شود، سپاه و بسيج براساس فرمان رهبري وارد صحنه مي شوند.« وي تاكيد كرد: ما با كسي تعارف نداريم و هر كس كه جلوي نظام بايستد با او برخورد مي كنيم. عراقي در ادامه به وارونه جلوه دادن حقايق در رسانه هاي خارجي پرداخت و گفت: با توجه به گسترش ماهواره ها، دشمن به راحتي اراده اش را در خانه هاي ما اعمال مي كند در حالي كه متاسفانه ميزان روشنگري رسانه هاي ما ناكارآمد و عمليات رواني دشمن قوي است.

فیلم،صحبتهای مادر و برادر سهراب در بهشت ندا (زهرا)

http://www.youtube.com/watch?v=scGQ7ar2_44مادر سهراب اعرابی: سهراب در راه آزادی، مظلومانه و ناجوانمردانه کشته شد .مادر سهراب اعرابی در بهشت زهرا و در چهلمین روز شهادت ندا آقا سلطان به همراه برادر سهراب اعرابی شرکت کردند.مادر سهراب اعرابی در سخنان خود می گوید که فرزندش در راه آزادی، مظلومانه و ناجوانمردانه کشته شد.در این فیلم همچنین برادر سهراب اعرابی از حضور مردم در این مراسم تشکر می کند.

سنای آمریکا واردات بنزین ایران را هدف گرفت

سنای آمریکا با تصویب طرحی خواستار تحریم شرکت های تامین کننده بنزین و فراورده های نفتی برای ایران شده است. این تحریم شامل منع خریداری نفت خام از این شرکت ها برای ذخایر اضطراری آمریکاست.این طرح با هدف اعمال فشار بر ایران برای توقف غنی سازی و فراوری اورانیوم به تصویب رسیده است.طرح مجلس سنا در قالب قانون سی و چهار میلیارد دلاری هزینه های انرژی و آبرسانی آمریکا تصویب شد. تبدیل این طرح به قانون به تایید مجلس نمایندگان و امضای رئیس جمهوری آمریکا نیاز دارد.ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت خام است ولی چهل درصد از نیاز خود به بنزین را از راه واردات تامین می کند. مارک دوبوویتز، مدیرعامل بنیاد دفاع از دموکراسی ها درباره طرح سنا گفت: "کنگره از فکر هدف گرفتن پاشنه آشیل اقتصادی ایران که همان وابستگی این کشور به واردات سنگین بنزین است، برای توقف برنامه غیرقانونی تولید سلاح های هسته ای آن استفاده می کند."ذخیره اضطراری نفت آمریکا شامل 724 میلیون بشکه نفت خام است که در چهار مجموعه زیر زمینی در ایالت های لوئیزیانا و تگزارس انبار شده است.آمریکا پیش از این برای تهیه نفت خام این ذخیره از شرکت های مانند ویتول، رویال داچ شل و گلنکور نفت خریده است. هر سه شرکت از تامین کنندگان عمده بنزین ایران هستند.آمریکا ایران را متهم می کند در پی دستیابی به سلاح هسته ای است ولی ایران بارها با رد این ادعا، برنامه اتمی خود را صلح آمیز دانسته است.ایالات متحده و سایر اعضای گروه 1+5 که شامل اعضای دائمی شورای امنیت و آلمان است سال گذشته برای ترغیب ایران به توقف برنامه غنی سازی و فراوری هسته ای خود یک بسته تشویقی را ارائه کردند و همچنان منتظر پاسخ این کشور هستند.آمریکا ماه گذشته در جریان برگزاری اجلاس گروه هشت از ایران خواست پاسخ خود را به این بسته تا ماه سپتامبر ارائه دهد.منوچهر متکی، وزیر امور خارجه ایران گفته است کشورش در صدد ارائه بسته پیشنهادی خود به کشورهای غربی است.بی بی سی

گزارش تضاهرات 8-امرداد از شهر های مختلف ایران

تهران:پنجشنبه 8 مرداد88 مراسم چهلم شهدای سبز، با حضور بیش از 50هزار نفر در بهشت‌زهرای تهران برگزار شد. در حالی‌که در ایتدای مراسم و حضور مردم یعنی از ساعت 2 بعدازظهر نیروهای ضدشورش و سپاه و اطلاعات تنها شاهد حضور مردم در قطعه‌های 257 و259 و254بودند.بعد از ساعت 5 و پس از حضور میرحسین و شروع شعار دادن از سوی مردم به شدت به سمت جمعیت حمله‌ور شدند و با باتوم و چماق و زنجیر به هر کسی که دستشان می‌رسید، حمله می‌کردند. در آن میان، چند زن میان‌سال 50 -60 ساله که نتوانسته بودند از دست آنان فرار کنند، به طرز وحشیانه‌ای مورد اصابت ضربات باتوم به کمر و پشت قرار گرفتند و جای کبودی بر بدنشان مشهود بود. پس از این حمله وحشیانه شعارها بسیار تندتر از قبل شد. شعارهایی نظیر «مرگ بر دیکتاتور»،«دولت کودتا استعفا استعفا»،«برادر شهیدم رایتو پس می‌گیرم»، «می‌جنگیم،می‌میریم سازش نمی‌پذیریم» از سوی جمعیت سر داده شد. درانتهای مراسم در اطراف قطعه‌های 257 -258 -254 و211 عده زیادی از مردم به ویژه جوانان دیده می‌شدند که تمام سر و صورت و لباسشان به خاطر ضربات باتوم خون‌آلود شده بود. بر اساس اعلام یک منبع موثق تاکنون در بهشت زهرا 35نفر دستگیر شده‌اند که این عده توسط ون‌های فولکس واگن سفیدرنگ پلاک شخصی یا بدون پلاک(متعلق به پلیس امنیت نیروی انتظامی) به بازداشتگاه ساختمان شماره 2 فرماندهی ناجای تهران بزرگ واقع در میدان انقلاب ابتدای کارگر جنوبی منتقل شده‌اند. علاوه بر این عده حدود 10 نفر نیز توسط لباس‌شخصی‌های اطلاعات سپاه در بهشت زهرا دستگیر شده‌اند که این افراد با مینی بوس از آن محل به مکان نامعلومی برده شده‌اند.ابتدا به خانواده‌های این افراد گفته شده بود که به پایگاه پلیس امنیت شهرری مراجعه کنند که این افراد پس از تجمع در این محل متوجه شدند که اساسا هیچ فردی به این مکان منتقل نشده است.تظاهرات در اطراف مصلیدر محدوده مصلی و خیابانهای بهشتی، مطهری، مفتح و آپادانا که از بعدازظهر تجمع با حدود 3هزار نفر شروع شده بود، با پیوستن مردم به‌خصوص افرادی که با مترو از بهشت زهرا برگشته بودند در ساعت 8شب به حدود 20هزار نفر رسید که این افزایش ناگهانی جمعیت که به خیابان‌های اطراف هم در حال گسترش بود و همین‌طور اخباری از حضور چند هزار نفر دیگر از مردم در خیابان ولیعصر و میدان ونک در بین مردم منتشر شده بود، فرماندهان نیروهای سرکوب‌کننده را واداشت از ترس گسترش بیشتر تجمع به همه نقاط مرکز تهران؛ فرمان حمله به مردم را صادر کنند. ماموران موتوری یگان ویژه و نیروهای لباس شخصی به طور همزمان به مردم حمله‌ور شدند.عده زیادی از این نیروها با کمربند(ابتکار جدید نیروهای خودسر!) و باتوم مورد حمله قرار گرفتند. تعدادی زن میانسال 50-60 ساله از ناحیه کمر در اثر ضربه باتوم و کمربند به شدت آسیب دیده بودند، به گونه‌ای که در چندین مورد، کمر این افراد از فرط شدت ضربه کمربند وباتوم، تاول زده و دچار خونریزی شده بود!بر اساس اخبار دریافتی بیشترین درگیری‌ها در محدوده دو ایستگاه مترو مفتح و شهید بهشتی صورت گرفت که پس از حمله موتورسوارها یگان ویژه و بسیجی‌های چماق به دست، گروهی زیادی از مردم حدود 500نفر به سمت ایستگاه مترو مفتح در خیابان مطهری پناه بردند که نیروهای بسیج، اقدام به شلیک گاز اشک‌آور در دهانه ورودی مترو کردند. این اقدام موجب آسیب شدید تنفسی و وخیم شدن حال بسیاری از مردم به ویژه زنان و افراد مسن شد به گونه‌ای که چند نفر از جمله یک زن 50ساله که ظاهرا مشکل تنفسی داشت به شدت حالش وخیم شده و دچار حالت خفگی شد. مردم برای مقابله با گاز اشک‌آور اقدام به آتش زدن صندلی‌های ایستگاه کردند و سپس جمعیت بار دیگر در حالی‌که شعار می‌دادند «مرگ بر دیکتاتور» و «خونی که در رگ ماست هدیه به ملت ماست» از مترو خارج شده و به طور ناگهانی چند نفر از جوانان در تقاطع مفتح و مطهری به چند موتور سوار مسلح بسیجی حمله کردند که بلافاصله حدود 100نفر از مردم به کمک آنها رفته و موفق شدند 2موتور سوار مسلح را دسنگیر کنند. پس از آن مجددا یگان ویژه به سمت ملت حمله ور شد که این بار مردم به سمت خیابان‌های اطراف پناه بردند.از ساعت 3تا 8شب در تمام ایستگاه‌های خط 1مترو در حالی‌که حکومت چند ایستگاه اطراف مصلی را به تناوب می‌بست و باز می کرد در داخل ایستگاهها و همینطور حتی در داخل قطارها که مملو از جمعیت بود مردم با شور و حال خاصی ‌یک‌صدا شعار می‌دادند که ویدیوهای آن‌ تهیه شده و بزودی منتشر می‌شود! تعداد دستگیرشدگان در محدوده مصلی و مرکز شهر تهران حدود 30 نفر است که بیشتر این افراد در محدوده خیابان عباس‌آباد و خیابان مفتح و تعداد کمتری در خیابان ولیعصر دستگیر شده‌اند کهاین افراد نیز به بازداشتگاه پلیس امنیت میدان انقلاب منتقل شده‌اند.با این حساب مجموع دستگیرشدگان تجمعات امروز تهران در بهشت‌زهرا از یکسو و از سوی دیگر در خیابان‌های مرکز تهران جمعا به حدود 60نفر می‌رسد..از جمله حواشی خواندنی مراسم امروز می‌توان به نکات زیر اشاره کرد: ۱- سعید عسگر ضارب حجاریان در حالی‌که ریش بلند، سر تراشیده، شلوار خاکی، پیراهن سفید و جلیقه خاکی به تن داشت در خیابان عباس آباد و مفتح حضور داشت. .۲- برای اولین بار زنان پلیس ویژه گشت ارشاد که قبلا در میادین تهران مستقر می‌شدند با همان ون‌های معروف ناجا در بهشت زهرا حضور پیدا کرده بودند اما این بار باتوم به‌دست زنان را ارشاد کنند. این ماموران زن، بانوان معترض و حاضر در مراسم را به شدت با باتوم مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند، ‌به گونه‌ای که چندین دختر و زن سر و صورتشان توسط این افراد غرق خون شده بود. ۳- درحالی که لحن دو سه روز اخیر مسئولان حکومتی و صدا وسیما تاحدی نسبت به معترضین نرم‌تر شده بود ولی برخورد بسیار خشن و وحشیانه پنج‌شنبه نیروهای یگان ویژه با مردم به خصوص در بهشت زهرا که موجب مجروح شدن صدها نفر گردید به همه ملت ثابت کرد که تمام ادعاهای اخیر حکومت در مورد نحوه برخورد با معترضین فقط و فقط عوام‌فریبی بوده است.لازم بذکر است که اخبار 21 سیما اعلام کرده است که نیروهای انتظامی با تظاهرکنندگان برخورد مسالمت آمیز!! داشته‌اند.=====================مشهد:از حدود ساعت 18 معترضین آرام آرام وارد پارک ملت می‌شدند و از ساعت 18:30 تجمعات شکل گرفتند.جمعیت شرکت‌کننده بین پنج تا ده هزار نفر برآورد شدند.شاهدان عینی گفته‌اند رهبران و معترضین در مشهد بسیار هوشمندانه رفتار می‌کردند و با استفاده از روش تظاهرات سریع (Britz) ابتکار عمل را به دست گرفته بودند. به همین دلیل هیچ‌گونه هم درگیری میان معترضین و سرکوبگران صورت نگرفت و به تیر هوایی اکتفا شد.به دلیل اتحاد و یکپارچگی معترضان، نیروهای سرکوبگر مستاصل و از هم‌گسیخته به نظر می‌رسیدند. معترضین کاملا مسالمت‌آمیز و مسکوت و با پوشش عموما مشکی در این مراسم حضور داشتند. تقریبا ساعت 20:30 شب هم جمعیت متفرق شدند.گزارش‌های رسیده از این مراسم همچنین خبر می‌دهد که نیروهای سرکوبگر شامل بیش از 8 خودروی گارد ویژه و نوپو، 40 دستگاه موتورسیکلت و تعدادی هایس (Haice) و مینی‌بوس نیروی انتظامی از جمله 1 هایس بانوان سرکوبگر بودند.حضور نیروهای اطلاعاتی و لباس شخصی نیز در این مراسم چشمگیر بوده است که در گوشه و کنار پارک دیده م‌ی‌شدند.نیروهای انتظامات پارک نیز به سلاح سرد و بی‌سیم مسلح بودند و با سرکوبگران همکاری می‌کردند.از کیوسک مرکزی انتظامات پارک به عنوان انبار اسلحه استفاده می‌شد.==================اصفهان:شهر اصفهان هم امروز شاهد حضور پرشور مردم در گرامیداشت یاد شهدای سبز بود. به گزارش «موج سبز آزادی»، این مراسم روبروی سی و سه پل، برگزار شد و تظاهرات همراه با شعار از هتل پل به سمت پل فردوسی و سپس توحید و نظر شرقی ادامه یافت.همراهی مردم با بوق زدن‌های بسیار و نشان دادن علامت پیروزی در خیابان "نظر"، حمله ضدشورش و لباس‌شخصی‌ها و متفرق کردن مردم را به دنبال داشت. قبل از شروع این تظاهرات چندهزارنفری از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن جمعیت استفاده شد. در جریان این تظاهرات تعدادی از معترضان توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند و از تعداد دقیق و وضعیت آنان فعلا اطلاعی در دست نیست.یک شاهد عینی هم برای «موج سبز آزادی» چنین نوشته است:آن سوی پل در بوستان آیینه‌خانه، ابتدای پل و ابتدای خیابان آن سوی چهار راه مردم دسته دسته حضور داشتند. نیروهای عادی ناجا بیشتر از نیروهای مخصوص بودند.یک سرهنگ بسیار عصبی با چندین گروهبان ناگهان با فریاد مردم را که دسته دسته بر کناره‌های پل در محل بوستان آیینه‌خانه نشسته بودند متفرق می‌کردند. در طول پل هم نیرو مستقر بود و هرگونه توقف مردم را در محل بر نمی‌تابید. مردم دسته دسته می‌رفتند و می‌آمدند.چند نفر بی‌سیم به دست از چهره‌ها فیلم می‌گرفتند. پلیس به شکل ناگهانی نیروهای خود را افزایش داد و چند صف در دهانه سی و سه پل تشکیل داد.. ناگهان با دیده شدن نور شمعی در میان خانواده‌ای و در کنار حاشیه پارک مشرف به بستر رود مردم صلوات فرستادند و راهپیمایی دسته‌ها شروع شد. همه جا را فریاد صلوات فرا گرفت. پلیس تسلط بر اعصاب خود را از دست داد. گروه فیلمبردار لباس شخصی بیشترین درگیری را ایجاد می‌کرد و به مردم حمله‌ور می‌شد که شما از ما عکس گرفتی و... یک عکاس را هم بازداشت کردند؛پلیس‌ها شروع به درگیر شدن کردند که مردم شعار خود را به الله‌اکبر تغییر دادند. غریو الله‌اکبر آسمان را تسخیر کرد. حمله به مردم با فریادهای مردم پاسخ داده می‌شد. گارد ویژه وارد عمل شد و شعار مرگ بر دیکتاتور به گوش رسید. مردم به سوی پل آذر در درون پارک راهپیمایی کرد گاز اشک‌آور استفاده کردند و خود نیروهای پلیس بیشتر آسیب دیدند تا مردم. مشخص نشد کدام یگان گاز اشک‌آور زد چون خود نیروهای ناجا غافلگیر شدند و پراکنده هرکدام به سویی گریختند.دسته‌های مردم نرسیده به پل آذر از سوی مقابل مورد حمله قرار گرفتند. امروز نیروهای بسیج در حد فرماندهان فقط نظارت می‌کردند.========================ارومیه:مردم باصفای ارومیه هم در چهلمین روز شهادت هم‌وطنان بی‌گناهانشان در همدردی با خانواده‌های این عزیزان در تجمعی وسیع حضور یافتند. حوالی ساعت 6:30 بود که تجمعی آرام در خیابان خیام شکل گرفت و در بین افراد شمع توزیع شد. شمع ها که روشن شد، حضار با نثار صلوات بر روح شهدای حوادث اخیر به طور دسته‌جمعی و با صدای بلند سوره فاتحه را قرائت کردند. نیروی انتظامی از بدو مراسم حضور داشت و سعی می‌کرد جمعیت را متفرق کند. افراد اندکی توقف کردند و سپس به آرامی به سمت فلکه خیام به راه افتادند. تجمع ارومیه در سکوت برگزار شد و حضار یکدیگر را دعوت به سکوت می‌کردند و همین حضور صلح‌آمیز هم کار نیروهای ضدشورش برای سرکوب مردم را دشوار ساخته بود. برای بار دوم در خیابان خیام منتهی به فلکه قدس افراد توقف کردند و صلوات فرستادند و مجددا فاتحه‌ای به صورت دسته‌جمعی قرائت کردند. این نیروهای انتظامی بودند که سکوت راهپیمایان را با سوت زدن‌های مکرر خود برای متفرق کردن مردم می‌شکستند. در این لحظات برای برگزاری دوباره سکوت حضار، سوره‌های حمد و توحید را با صدای بلند می‌خواندند و صلوات می‌فرستادند. گفتنی‌ست بر اساس اظهارات شاهدین عینی، برخورد نیروی انتظامی در این مراسم با مردم قابل قبول و احترام‌آمیز و عاری از خشونت بوده است.حوالی ساعت 6:30 بود که تجمعی آرام در خیابان خیام شکل گرفت و در بین افراد شمع توزیع شد. شمع ها که روشن شد، حضار با نثار صلوات بر روح شهدای حوادث اخیر به طور دسته‌جمعی و با صدای بلند سوره فاتحه را قرائت کردند. نیروی انتظامی از بدو مراسم حضور داشت و سعی می‌کرد جمعیت را متفرق کند. افراد اندکی توقف کردند و سپس به آرامی به سمت فلکه خیام به راه افتادند. تجمع ارومیه در سکوت برگزار شد و حضار یکدیگر را دعوت به سکوت می‌کردند و همین حضور صلح‌آمیز هم کار نیروهای ضدشورش برای سرکوب مردم را دشوار ساخته بود. برای بار دوم در خیابان خیام منتهی به فلکه قدس افراد توقف کردند و صلوات فرستادند و مجددا فاتحه‌ای به صورت دسته‌جمعی قرائت کردند. این نیروهای انتظامی بودند که سکوت راهپیمایان را با سوت زدن‌های مکرر خود برای متفرق کردن مردم می‌شکستند. در این لحظات برای برگزاری دوباره سکوت حضار، سوره‌های حمد و توحید را با صدای بلند می‌خواندند و صلوات می‌فرستادند.گفتنی‌ست بر اساس اظهارات شاهدین عینی، برخورد نیروی انتظامی در این مراسم با مردم قابل قبول و احترام‌آمیز و عاری از خشونت بوده است.=============================شیراز:تجمع کنندگان در محل فلکه گاز و روی پله‌های پاساژ انتظاری با روشن کردن شمع به نشانه عزاداری تجمع ساکتی را بر پا کردند، فقط هر از چند گاهی با خواندن فاتحه و صلوات به صورت جمعی صدایشان بلند می‌شد.تجمع به صورت کاملا آرام در حال برگزاری بود که یکی از فرمانده هان نیروی انتظامی به جمعیت نزدیک شد و با صحبت‌های خود مبنی بر اینکه با شما کاری نداریم فقط آرام باشید و سریع‌تر به تجمع خود خاتمه دهید باعث شد که مردم شعار دهند که نیروی انتظامی تشکر، تشکر.سپس همگی به صورت آرام به سمت خیابان ارم حرکت کردند که در بین راه پلیس ضد شورش با یورش به سمت صف تظاهرات‌کنندگان باعث دو تکه شدن مردم شد و نیمی از مردم را مجددا به سمت فلکه گاز و محل تجمع اولیه هدایت کردند، در آنجا بود که دقایقی بعد به صورت وحشیانه به مردم حمله شد و عده‌ای را نیز بازداشت کرده و با خود بردند که در میان آنها خانم مسنی که به حمایت از دو جوان پسر که بازداشت شده بودند را نیز بردند، همچنین خانم جوانی را آنچنان وحشیانه به سمت خیابان و ماشین خود پرت کردند که در میان خیابان روی زمین افتاد و حتی حجابش نیز از سرش افتاد.گزارش شاهدان عینی از شیراز حاکیست که مامورین به سمت مردم هجوم برده و با استفاده از گاز اشک‌آور و باتوم آنها را مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند و یا بازداشت می‌کردند.بعد از این مردم به صورت دسته‌های کوچک‌تر در همان محل ضمن جابجایی‌های پیاپی تجمع کرده و شعار دادند.پلیس چند باری نیز به تجمع مردم که در پارک آزادی در همان محل شکل گرفته بود یورش برد و معترضان را مورد ضرب و شتم قرار داد، اما مردم مجددا باز می‌گشتند و شعار می‌دادند.تجمعی نیز در ابتدای خیابان ارم شکل گرفته بود که با توجه به تجمع نیروهای پلیس در فلکه گاز و پارک آزادی آنجا تقریبا از نیروهای ضد شورش خالی بود اما به تدریج به آن محل نیز وارد شدند و مردم به سمت فلکه ستاد حرکت کردند و به تدریج متفرق شدند.=======================رشت:طبق قرار قبلی عده‌ای از مردم در پارک شهر رشت حضور یافتند و خاطره شهدای راه آزادی را گرامی داشتند.در ساعت 6.30 بعدازظهر حدود 2000 نفر از انتهای در جنوبی پارک به سمت محوطه داخلی پارک حرکت می‌کردند و در طی مسیر داخلی پارک لحظه لحظه به این جمعیت اضافه می‌شد. این تجمع تا ساعت 7 در سکوت و با صلوات و شعار الله‌اکبر ادامه یافت که با حمله نیروهای لباس شخصی به خشونت کشیده شد. شاهدان عینی گفته‌اند که نیروهای لباس شخصی بیشتر تمرکزشان بر سرکوب زنان و دختران بود . این نیروها، مسلح به انواع سلاح اعم از قمه ،چاقو، دشنه، کلت و چماق بودند و مردم را مورد ضرب و جرح قرار می‌دادند. همچنین در صحنه‌هایی با موتور به داخل جمعیت حمله‌ور می‌شدند که بر اثر این حرکت چندین نفر به شدت مجروح شدند. پس از نیم ساعت درگیری و با حضور صدها نیروی گارد ویژه جمعیت از داخل پارک متفرق شد. ولی مردم متفرق شده به انبوه جمعیت در میدان گاز پیوستند و شعارهایی چون مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر روسیه سر دادند.ساعت 8 درگیری بین مردم ونیروها شدت گرفت و عده‌ای بازداشت و عده‌ای دیگر به شدت مجروح شدند.بر گرفته از سایت موج آزادی

گفتگوی روزانه محسن سازگارا جمعه ۹ مرداد ۱۳۸۸

۱۳۸۸ مرداد ۸, پنجشنبه

تظاهرات امروز ۸ مرداد مردم در مترو (راه برگشت از بهشت زهرا)

گزارش خوانندگان؛ حکومت نظامی و شلیک تیر هوایی در بیرجند

امروز پنچ شنبه حدود ساعت های 11 - 12 صبح به بعد در بیرجند پر شد از گارد ضد شورش و یگان های ویژه موتور سوار. تا هم اکنون که ساعت 5 بعد از ظهر است مزدوران رژیم از ترس تظاهرات مردم برای ایجاد رعب و وحشت در نقاطی از شهر با راه انداختن رژه موتورسواران گارد اقدام به شلیک تیر هوایی کردند.همچنین لباس شخصی های مسلح به سلاح گرم و سرد درحال گشت زنی و کنترل مردم هستند.متاسفانه تاکنون در بیرجند به دلیل جمعیت کم آن، تظاهراتی به ان صورت شکل نگرفته اما مردم با سردادن شعارهای مختلف به صورت پراکنده اعتراض خود را به دولت کودتا و کودتاگران نشان دادند.

انتقال حجاریان به یک"منزل سازمانی"/در وزارت کشور بازداشتگاه وجود ندارد!

خبرگزاری حکومتی مهر:سخنگوی کمیته ویژه مجلس برای پیگیری حوادث اخیر گفت: آقای مرتضوی به بنده گفتند که از امروز، حجاریان به یک "منزل سازمانی" که دارای امکانات مناسب رفاهی و پزشکی است، منتقل شده و حتی این ساختمان با توجه به وضعیت جسمی حجاریان، دارای استخر هم می باشد. کاظم جلالی،سخنگوی کمیته ویژه مجلس شورای اسلامی در پیگیری حوادث اخیر در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت سعید حجاریان از بازداشت شدگان حوادث اخیر گفت: در پی شایعاتی که در خصوص آزادی آقای حجاریان مطرح بود و برخی از رسانه ها هم نگرانی هایی را در خصوص وضعیت جسمی و سلامتی وی مطرح می کردند، اینجانب با آقای مرتضوی در این مورد تماس گرفتم.وی با اشاره به پیگیری دکتر لاریجانی، رئیس مجلس در این خصوص گفت: آقای مرتضوی به بنده گفتد که از امروز، حجاریان به یک "منزل سازمانی" که دارای امکانات مناسب رفاهی و پزشکی است، منتقل شده و حتی این ساختمان با توجه به وضعیت جسمی حجاریان، دارای استخر هم می باشد.جلالی تصریح کرد: آقای مرتضوی گفت در مورد سلامتی حجاریان جای نگرانی وجود ندارد و حتی شب گذشته شخصا با حجاریان ملاقات داشته است و امکان رفت و آمد خانواده حجاریان هم به این محل وجود دارد و این موضوع به خانواده حجاریان ابلاغ شده است.سخنگوی کمیته ویژه مجلس شورای اسلامی گفت: بنده از آقای مرتضوی خواستم که امکان دیدار ما را با آقای حجاریان فراهم کند که ایشان هم قول انجام هماهنگی های لازم جهت ملاقات را داد و ما منتظر این موضوع هستیم.جلالی در پاسخ به سئوالی در مورد بازداشتگاه موسوم به طبقه منفی چهار وزارت کشور گفت: برخی ها این مسئله را مطرح کرده اند، ما هم اعلام کردیم اگر کسانی مدارک و شواهدی دارند حتما به ما اطلاع بدهند، در وزارت کشور بازداشتگاه وجود ندارد، اما اینکه در جریان اغتشاشات اخیر، از این مکان به عنوان بازداشتگاه موقت استفاده شده باشد یا خیر، جای بررسی دارد.

گزارش از ایران:ما تا صبح تو خیابان میمانیم.تا مرگ رژیم را جشن بگیریم

مردم برای خنثی کردن گاز اشگ آور سطل های آشغال را آتش میزنند.از میدان آزادی تا انقلاب اتومبیل های شخصی مرتب بصورت ریتم وار که شبیه مرگ بر دیکتاتوراست بوق میزنند.دوستی تلفنی اطلاع داد مردم از بلوار کشاورز.هفت تیر. ولی عصربسمت مصلی در حرکتند. حمله بسیجی ها و لباس شخصی ها وحشیانه است اما چند جا بآنها ضد ضربه زدیم.عوامل رژیم در مانده و گیج شده اند.راهبندیهای عمدی اتومبیلهای شخصی باعث خنثی شدن موتورسوارهای جنایتکار شده است.مردم از بزرگراه مدرس بطرف میدان محسنی و از پهلوی به ونک و از میرداماد همه بطرف مصلی روانندواطراف مصلی شعارها بیشتر حسین حسین میر حسین است .عده ای میرحسین و کروبی را در آن حوالی دیده اند.تلفنها را هم اکنون قطع کردند.امشب یک شب طوفانی و مرگ بر رژیم است.مردم یکصدا میگویند مجتبی رهبر طالبان ایران مرگت باد.مردم دیگر ترسشان فرو ریخته من دیگر میرم که به بچه ها برسم.شب زنده بر گشتم گزارش میکنم.قسم میخورم ما امشب پیروز میشویم. ما تا صبح تو خیابان میمانیم.تا مرگ رژیم را جشن بگیریم

گزارش هایی از اهواز ، اصفهان و رشت


گزارش دریافتی :
در گیری هایی از اهواز و اصفهانحمله به تظاهر کنندگان در اهواز و دستگری حداقل 30 نفرalfi-iran.blogspot : اخبار رسیده از اهواز به نقل از شاهد های عینی : در یکی از پر تعدادتزین تجمعات در اهواز که به مناسبت یادبود چهلمین روز شهدای اعتراضات که در منطقه کیانپارس برگزار شد نیروهای بسیج و پلیس ضد شورش با حمله به تظاهر کنندگان تعداد زیادی را مورد ضرب و شتم قرار دادند .خبرهای رسیده از شاهدهای عینی حاکی از دستگیری و بازداشت بیش از سی نفر از معترضین حکایت دارد . در حال حاضر نیروهای امنیتی در سطح وسیعی از شهر اهواز مستقر میباشند.در اصفهان در میدان انقلاب و حوالی 33 پل حدود 5 تا شش هزار نفر از مردم با در دست داشتن نشانه های سبز رنگ تجمع کرده بودند.در آسمان تهران در چند نقطه دود غلیظ مشاهده می گردد.شلیک تیر هوایی در اطراف مصلی تهران. خاطرمان باشد که صدای همین تیرها را می شنیدیم و کشته ها در روزهای بعد معرفی شدند.به وحشیانه ترین شکل ممکن مردم را در خیابان عباس آباد با باتوم و چوب کتک زدند.===============مراسم امروز در شهر رشتامروز ساعت 6.30 پارک شهر،رشت،صحنه برگزاری مراسم چهلم بود.مردم رشت همگام با هم،با در دست داشتن شمع و عکس ندا و سهراب دور تا دور پارک در سکوت کامل،با علامت v قدم زدند.زمانی که ماشین پلیس وارد جمعیت شد،مردم یکصدا فریاد زدند نترسید نترسید ما همه با هم هستیم.نیروهای پلیس با جمعیت کاری نداشتند تنها می گفتند متفرق شوید. و مردم همچنان به راهپیمایی خود ادامه دادند.ولی نیروهای لباس شخصی با موتور وارد جمعیت شدند و مردم را کتک زدند.مردم نیز با پرتاب سنگ و هو کردن از آنان پذیرایی نمودند.

شعار فرهنگی مردم : عزا عزاست امروز؛ روز عزاست امروز؛ «ایرانی با غیرت» صاحب عزاست امروز (8 مرداد)

http://www.youtube.com/watch?v=_wcntmi6sks

درگیری یگان ویژه با مردم حاضر در پارک ملت مشهد

هم اکنون جمعیت معترض در پارک ملت مشهد با نیروهای لباس شخصی و یگان ویژه درگیر شدند.عده ای از مردم مشهد و زایرین از عصر امروز در پارک ملت مشهد حضور یافتند و با وجود جو امنیتی منطقه به سردادن شعار پرداختند .شاهدین عینی از دستگیری ۳ نفر تا کنون خبر داده اند..نیروی یگان ویژه هم اکنون با موتور سیکلت در حال عبور میان تجمع کنندگان است.
طبق گزارش های رسیده از اصفهان پل سی سه پل - خیابان چهارباغ بالا و بلوار آینه خانه مملو از جمعیت بوده و شعار های در جهت حمایت از جنبش سبز و بزرگداشت شهدا اصفهان و ایران سرمی دهند. به غیر از چند برخود نسبتا کوچک با نیروهای پلیس و لباس شخصی گزارش دیگری از برخورد منتشر نشده .دوستانی که هنوز به یاری همشری هایشان نرسیده اند . زود تر حرکت کنند.

گزارش تظاهرات امروز در شیراز-درود بر شیرازی ها(لینک تزیینی)

امروز مردم شیراز هم با تهرانی ها تظاهرات می کنن همین الان عده ای از مردم تو پارک آزادی و فلکه گاز در حال خوندن سرود یار دبستانی و شعار دادن هستن و پلیس یکی از خیابون های مجاور رو بسته و در حال متفرق کردن مردم هستن

نامه یک فرمانده سابق سپاه به حسین علایی: نیروهای دلسوز کنار رفته و با آدمهای فرصت‌طلب جایگزین شده‌اند

یک عضو سابق شورای فرماندهی دریایی سپاه در نامه‌ای به سردار حسین علایی که چند روز پیش نحوه‌ی شهادت محسن روح‌الامینی را فاش کرده بود، با او ابراز همدردی کرد و هشدار داد که خزانه‌ی نیروهای انقلاب در حال خالی شدن است. متن کامل نامه‌ی این فرمانده سابق جنگ را که برای انتشار به «موج سبز آزادی» سپرده شده، بی‌هیچ کم و کاستی در ادامه بخوانید: در این مقطع حساس کنونی که متاسفانه همه‌ی اصحاب حکومت دایه‌ی دفاع از ارزش‌ها را یدک می‌کشند و با ایجاد فضای تخطئه و تهمت و انگ چسباندن ، می‌خواهند زمینه ی خود سانسوری را فراهم کنند و چشم واقع بین را در برابر حقایق ببندند، که زهی خیال باطل، چرا که نمی‌دانند خداوند منان اراده‌اش چیز دیگری است و با انتخاب افراد آزاده و شایسته، زمینه ی حق گویی را فراهم می‌نماید. برادر، قبل از هر چیز باید بگویم قدر این حال موجودی که خداوند قادر متعال، به شما انسان آزاده عطا نموده بدان و شاکر باش، چرا که به راستی خود می‌دانی لیاقت دفاع از حق و مظلوم درطول تاریخ ابناء بشر، از جانب حق باری‌تعالی، به هر کس داده نمی‌شود و باید پس‌زمینه‌های سلامت نفس و تسلیم وجود داشته باشد تا او عنایت کند. برادر عزیز، در این شرایط سخت و شکننده و پر هزینه برای آزادمردان، دفاع از حقوق یک مظلوم، از کسانی بر می‌آید که درس‌های مکتب ایثار و شهادت پرچم‌دار کربلا را با تمام وجود درک کرده باشند و به معنای واقعی به آن پایبند باشند. آری برادر، وقتی در ابتدای پیامت واژه‌ی شهید مظلوم را در خصوص محسن روح الامینی خواندم، به حریَت‌ات احسنت گفتم و به خود بالیدم و بر این اصلی که خداوند در هر عصر و مکان حجتش را برای دفاع از حقوق مظلومش هدایت و یاری می‌کند، از باور به یقین رسیدم. برادر حسین ، بدان که با ورود به این عرصه رسالت شما برای پاسداری از حق و پیام‌رسانی آن بسیار سنگین می‌شود، چرا که مدعیان دروغین، این وضع و حال شما را بر نمی‌تابند و هزینه‌های سنگینی بر شما تحمیل خواهند نمود که امیدوارم به تأسی از بزرگان دین اسلام و عنایت حق باری‌تعالی، از این مرحله سربلند بیرون بیایی.

جمعیت در خیابان وزرا یک دستگاه موتور نیروهای انتظامی را به آتش کشیده اند

جمعیت در خیابان وزرا یک دستگاه موتور نیروهای انتظامی را به آتش کشیده اند. تیر اندازی توسط نیروی های انتظامی توسط منابع مختلف خبری تایید شده است. از تعداد شهدا و زخمی های احتمالی گزارشی دریافت نشده است.سمت مصلی درگیری خیلی شدید است.چندین نفر را در خیابان عباس آباد بعد از بازداشت با وانت به مکان های ناعلوم منتقل کردند

كتك زدن مردم توسط ماموورين 8مرداد 88 وليعصر ---ونك

آیا ایران یعنی تهران شیراز اصفهان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خبر از بچه های ازادی

خبر 3 دقیقه پیش - جمعیت میلیونی در خیابانها ونک پهلوی عباس آباد مصلاح تهران میدان محسنی همینطور دسته ای اضافه میشوند و گارد گیج شده ..... اخبار را در بخش اخبار آنلاین پی گیری کنید

خبر تایید شده توسط بچه هنگ آزادی

میر حسین موسوی آمد ولی بهش حمله کردند و با ماشین اسکورت کردند و رفتند - به بخش اخبار آنلاین ستون سمت چپ نگاه کنید و مدام refresh را بزنید

اخبار زنده :: در بخش اخبار لحظه ای در این قسمت نظرات و اخبار آنلاین لطفا Refresh کنید اخبار از طیق اینترنت و بچه های حاضر گزارش داده می شود.

آیت الله منتظری: تعطیلی کهریزک «اغفال» مردم است

آیت‌الله حسینعلی منتظری، تعطیلی بازداشتگاه کهریزک به دستور آیت‌الله علی خامنه‌ای را اقدامی در جهت «اغفال مردم» دانست و گفت که نمی‌توان با تعطیلی یک بازداشتگاه، «تمام گناه را به گردن یک ساختمان» انداخت. آقای منتظری امروز چهارشنبه در پاسخ به نامه میرحسین موسوی، محمد خاتمی و مهدی کروبی به مقام‌های جمهوری هشدار داد که هرچه سریع‌تر «رشته امور» را از دست «یک عده افراد نامتعادل و اسیر توهمات و تمایلات خطى و گروهى» خارج کنند. منتظری با «بحرانی» خواندن وضعیت کنونی ایران، «ندانم‌کاری و بی‌تدبیری بعضی مسئولان» را عامل آن دانسته و از چنین شرایطی به شدت ابراز نگرانی کرده است. به نوشته این مرجع شیعه، چنین وضعیتی موجب نارضایتی «اکثریت قاطع مردم» از حاکمیت شده و فاصله آنها را با نظام جمهوری اسلامی بیشتر کرده است. در بخش دیگر این نامه، از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته شده که عوامل «بحرانی» کنونی را شناسایی کنند و با دادن پاسخی «معقول و قانع کننده» نارضایتی مردم را برطرف کنند. آقای منتظری تاکید کرده که مردم ایران «فهیم و دانا» هستند و در صورتی که «خطاکاران واقعا مجازات نشوند، قانع نخواهند شد.»این مرجع شیعه همچنین از «واداشتن» نیرو‌های بسیج و سپاه برای «برادرکشی و سرکوب مردم» در جمهوری اسلامی انتقاد کرده و پرسیده است: «آیا هدف از تشکیل سپاه و بسیج براى‏ ‏برادرکشى و سرکوب مردم بود؟». وی باردیگر، اعتراف‌ها از بازداشت‌شدگان اخیر که «تحت شکنجه و زور» اخذ شده است را «فاقد» مبنای شرعی و قانونی اعلام کرد و خواستار محاکمه علنی عاملان این اقدامات در دادگاهی «عادل و بی‌طرف» شد.

تهيه دسته های گل با روبان سياه در تهران، تهران یکپارچه سیاهپوش

اخبار موثقی حاکی از حضور مردم امروز در گلفروشيها وتهيه دسته های گل با روبان سياه در تهران است . حجوم مردم تهران برای خرید گل بعنوان بزرگداشت جانبازان اخیر در ایران. نام و یادشان جاودانه باد.

همكاری و هم پيمانی خائنانه و فريبكارانه ميان دولت آمريكا و رژيم اسلامی

باتوجه به شرايط بحراني كشورمان ايران لازم دانستم به مواردي درخور توجه در ارتباط با هشدارهاي اخيردولت آمريكا كه درقالب تهديدهاي جسته گريخته نظامي عليه جمهوري اسلامي شاهد آن بوديم، اشاره نمايم. همان طور كه ميدانيم رئيس جمهورآمريكا بارها در دفاع از ملت ايران و فعاليتهاي آزاديخواهانه ايرانيان و گروههاي سياسي مخالف رژيم اسلامي سخنرانيهايي ايراد كرده است، كه هربار با اشاره به سابقه تاريخي و فرهنگي ملت ايران آنان را مستحق يك دولت آزاد و مردمي دانسته و در حمايت مردم آزاديخواه ايران وعدههايي به مردم، گروهها و احزاب مخالف رژيم سركوبگر داده است، كه آن وعده ها عملآ در حد مشتي شعارهاي توخالي وبي اساس براي ملت ايران تلقي شده وحتي در مواردي به عنوان توهينهايي تمسخرآميز. از جمله اين وعده ها در نظر گرفتن بودجه هفتاد وپنج ميليون دلاري براي گسترش فعاليتهاي آزاديخواهان وگروهها واحزاب مخالف خارج از كشوربود كه عملا به سياستي براي ايجاد تفرقه و از كار انداختن فعاليتهاي مخالفان سرسخت جمهوري اسلامي تبديل شد، كه ايرانياني كه نسبت به اين اخبار و وقايع اطلاع كافي دارند حتما از جزئيات اين موضوع آگاهي دارند. نكته اي بسيارمهم كه ميتواند سئوالي در ذهن هر ايراني طرفدار آزادي و حقوق انساني نسبت به اين ادعاها و عملكردهاي دولت آمريكا ايجاد كند اين است كه آيا تهديدهاي نظامي دولت آمريكا بر عليه رژيم جمهوري اسلامي به همراه وعدههاي كمك براي آزادسازي ايران از چنگال استبداد رژيم كنوني و تهديدهاي حساب شده و هماهنگ بين الملي كشورهاي هم پيمان آمريكا در اين مقطع حساس تاريخي براي ايران و ايرانيان چه منافع ، تاثيرات و عواقب مثبتي به همراه داشته است كه اين دولتها كماكان به اعمال اين قبيل سياستها ادامه داده و از آنها به عنوان راهكارهاي بين الملي بر عليه خودكامگيهاي دولت اسلامي، چه در مورد مسائل هسته اي و چه درمورد وضعيت اسفبار حقوق بشر، كشتارها و اعدامهاي لجام گسيخته رژيم وصلب هر چه بيشتر آزاديهاي مدني ياد ميكنند؟ سئوال مهم ديگري كه ميتواند مطرح باشد آن است كه آيا با توجه به قدرت فوق العاده اقتصادي، سياسي و نظامي آمريكا و دولتهاي هم پيمان او، راههاي ساده تر، عملي تر، كم هزينه تر و سريعتري براي خاتمه دادن به حاكميت رژيم اسلامي در ايران وجود ندارد كه اين دولتها ي قدرتمند جهاني بتوانند به آن متوصل شوند؟ همان طور كه شاهد هستيم دولت آمريكا و دولتهاي هم پيمان او رژيم اسلامي را طي ساليان گذشته بارها و بارها به عناوين مختلف متهم به حمايتهاي بي دريغ از گروههاي تروريستي، خريد و فرستادن اسلحه، آموزش نظامي به گروههاي تروريستي در خاورميانه، يافتن اشخاص انتحاري به منظور عمليات انتحاري در عراق و ايجاد جو ناامني، دخالت در تحولات سياسي عراق، كشتن سربازهاي آمريكايي از طريق بمبهاي كنار جاده ايي و حمايت از گروههاي تروريستي فلسطيني از جمله گروه الفتح و حماس كرده است. گذشته از اتهامات سازمانهاي بين المللي حقوق بشر و عفو بين الملل كه سالانه موارد متعددي از نقض حقوق بشر توسط دادگاه هاي اسلامي و دستگاه واپسگراي قضايي رژيم كه بر مردم محروم و بي دفاع ايران اعما ل ميشود گزارش ميكنند، آيا هنوز با در دست داشتن اتهامات مذكور زمان آن فرا نرسيده است كه اين دولتهاي مدافع حقوق بشر و ضد تروريسم از راههاي ساده تر، كم هزينه تر و سريعتري از جنگ نظامي براي پايان دادن به اين همه جنايتها، سركشي ها و خودكامگي هاي جهاني رژيم حاكم اقدام نمايند؟ براي مثال ما ميدانيم كه دولت آمريكا در جنگ عراق ويا به تعبير خود آنها جنگ عليه تروريسم از روشهاي خشونت آميز نظامي كه عواقب بجا مانده آن حدود يك ميليون كشته و زخمي و چند ميليون آواره و بي خانمان فقط در كشور عراق بوده است استفاده كرده و طي اين زمان نه تنها گروه هاي تروريستي در اين كشوراز بين نرفته بلكه فعاليت آنها خشونت آميزتر و شديد تر نيزشده است. ميدانيم كه دولت آمريكا درپي يك برخورد شديد نظامي با يك گروه كوچك ترويستي به رهبري ابو مسعب الزرقاوي در عراق، اعضاي اين گروه را در محل اختفاي خود شناسايي و آنان را توسط جنگنده هاي خود از طريق بمب هاي خوشه اي هدف حمله قرار داده، به نحوي كه حتي يك نفر از اعضاي اين گروه تروريستي در آن مخفي گاه جان سالم بدر نبردند. حال مي توان پرسيد كه آيا ميزان خطرات وتهديدات آن گروه كوچك وابسته تروريستي كه با آن شدت عمل توسط ارتش آمريكا از بين برده شد براي برقراري صلح وثبات وامنيت منطقه بيشتر بود يا تهديدات و خطرات سران جمهوري اسلامي كه به كرات از طرف دولت آمريكا و هم پيمانان او متهم به حمايت مالي از تمام جنبشهاي تروريستي در عراق ومنطقه خاورميانه شده اند؟ علاوه بر اين در مواردي طبق ادعاي دولت آمريكا با استناد به در دست داشتن اسناد ومدارك موجود متهم به ساختن و فرستادن بمبهاي كنار جاده اي در حمايت از گروههاي تروريستي وابسته به خود به هدف از پاي درآوردن سربازان آمريكائي كه به منظور برقراري صلح وثبات و امنيت در عراق ومنطقه و در نهايت براي مبارزه با تروريسم جان خود را از دست داده اند، شده اند. آيا گروه الزرقاوي مانع اصلي بر سر راه اهداف صلح طلبانه آمريكا بود يا سران رژيم اسلامي كه بارها دولتهاي غربي مشترك المنافع آمريكا آنان را ريشه و مركز هر جنبش تروريستي كه در منطقه وحتي خارج از خاورميانه شكل ميگيرد خوانده اند وبارها رسماُ اعلام كرده اند كه هر حمله تروريستي كه در دنيا اتفاق مي افتد سري در تهران دارد؟ با در نظر گرفتن اين مسائل اگر دولت آمريكا وهمراهانش خود به اتهاماتي كه به رژيم اسلامي نسبت ميدهند اعتقاد داشته باشند، آيا اين پرسش مطرح نمي شود كه چرا آنان هدف اصلي مبارزه خود را گروههاي كوچك وپراكنده و سرسپرده جمهوري اسلامي قرار داده اند وتنها در برابرآنان بر خوردهاي شديد نظامي از خود نشان مي دهند، و آنان را حتي با بكار بردن بمبهاي خوشه اي از بين مي برند، ولي در مقابل مركز و ريشه اصلي اين فتنه كه بنا به اظهارات خودشان اصلي ترين حامي وتقويت كننده اين گروههاي سرسپرده و پراكنده تروريستي و بزرگترين مانع بر سر راه رسيدن به صلح وثبات و امنيت جهاني قلمداد ميكنند هيچ شدت عمل، از قبيل اعمال قدرت نظامي يا بكارگيري حتي يك بمب خوشه اي، كه چه بسا اگر در زمان و مكان وشرايط مناسب از آن استفاده شود (به عنوان مثال به هنگام سخنراني هاي رهبري در روزها و مكانهاي مشخص با همراهي و حضور سران كشوري و لشگري، رئيس تشخيص مصلحت نظام، اعضاي شوراي نگهبان و ديگر جنايتكاران اين رژيم)، ميتواند جهان را از شر يك چنين مانع بزرگي بر سر راه مبارزين عليه تروريسم وطرفداران صلح وآرامش وامنيت كه سالها در اين راه مقدس وانساني چه در عراق وچه دربقيه نقاط دنيا جان خود را از دست ميدهند، بدون هزينهاي سنگين يك جنگ به تمام اعيار نظامي ولشگركشي واشغال نظامي كه بدون شك هزينه هاي سنگين جاني، مالي و انساني به همراه دارد، راحت كند؟ آيا آمريكا و هم پيمانان جهانيش نمي توانند با برقرار كردن تحريمهاي گوناگون از قبيل عدم فروش بنزين و عدم خريد نفت و گاز و تحريم هاي جهاني بستن هرگونه قرارداد با رژيم اسلامي وعدم فروش تجهيزات و فناوريهاي روز و حياتي نظامي و فني در زمينه هاي گوناگون مانند ماهواره و مخابرات و از اين دست باعث فلج شدن اقتصادي وفني و در نهايت سرنگوني رژيم شوند؟ حال ميتوان نتيجه گرفت كه هشدارها و تهديدهاي نظامي اخير دولت آمريكا تنها به منظورتظعيف وازكار انداختن فعاليتهاي احزاب و گروهها ومردم مخالف رژيم اسلامي،يا به تعبيري ديگرخاك پاشيدن در چشم گروههاي آزاديخواه ايراني بوده،به اين معني كه با هر تهديد دولت آمريكا احزاب وگروهها ومردم آزاديخواهي كه قبلا تنها به نيروي خود براي از بين بردن رژيم جنايتكار اسلامي اتكا ميكردند وتنها به درستي روي قدرت ملي خود براي ادامه مبارزات آزاديخواهانه خود حساب ميكردند،تنها به اميد واهي قدرت دولت آمريكا وبه اميد شعارهاي پوچ رئيس جمهور اين كشوراز قبيل حمايت گروههاي آزاديخواه و تعئين بودجه مالي با هدف آزادسازي ايرانيان از چنگال استبداد ودر نهايت استقرار وگسترش دموكراسي در ايران از شدت مبارزات خود كاسته وحتي در بعضي موارد مبارزات خود را بطور كامل متوقف كرده و در انتظار قوه قهريه دولت آمريكا نشسته اند صرفا با اتكا به استدلال قدرتمندتر بودن دولت آمريكا در مقابل مردم بي دفاع ايران وگروههاي دست بسته و بدون حامي مخالف رژيم اسلامي. و بي ترديد دومين هدف راهبردي و اصلي دولت آمريكا و هم پيمانان آن از تهديدها وتبليغات بي امان اخيرآنان درقالب هشدارهاي حملۀ احتمالي بر عليه ايران مي توان برانگيختن احساس وطن دوستي ملت در مقابل تهديدات و خطرات احتمالي دشمن خارجي باشد كه آنان از اين ترفند روانشناسانه به بهترين وجه براي هل دادن مردم عادي جامعه وحتي گروههاي سياسي مخالف نظام در پشت سنگرهاي رژيم حاكم به منظور دفاع از آب وخاك وارزشهاي ملي و در نهايت تماميت ارضي كشور بهره بردند وهمانطور كه شاهد بوديم در اين مدت هيج جنبش پر قدرت و متشكل اعتراضي در خور توجهي دست كم همانند 18 تير78 نه در داخل كشور نه در خارج نتوانست صورت پذيرد. با در نظر گرفتن اين حقايق مي توان به سادگي درك كرد كه دولت آمريكا بهترين دوست وهمكار وهمپيمان رژيم اسلامي در سركوب و خفه كردن مبارزات ملت ايران است و به بهترين وجه در راستاي اهداف مشترك خود با رژيم اسلامي همراه با سران جمهوري اسلامي با تمام قدرت براي در هم شكستن مبارزات ملت آزاديخواه ايران و ايجاد جو نا اميدي و سر درگمي در بين اقشار مختلف مبارزين و ملت ايران درداخل و خارج كشوركوشش ميكنند، ملت ايران در اين مقطع حساس تاريخي نبايد فريب رفتارها وگفته ها و اظهارات وادعاهاي دروغين وكثيف دولتمردان آمريكا از جمله در نظر گرفتن بودجه 75مييلون دلاري به منظور براندازي رژيم حاكم و گسترش دموكراسي در ايران كه در عمل تبديل به سياستي تفرقه آميز و بازدارنده حركتها وخيزشهاي اتحادي گروهها واحزاب و رسانه ها و مبارزين شد را بخورند ، واين مهمترين نكته ايست كه مردم و مبارزين راستين ايران بايد براي اتخاذ مواضع شايسته در اين مبارزه و براي بيرون آوردن روند وچرخه جنبش مبارزاتي خود از اين سياه چالهاي وحشتناك و مرگباري كه همواره قدرتهاي استثمار گر وسلطه طلب جهاني در سر راه مبارزات ملت ايران تدارك مي بينند، بايد به آن توجه شديد داشته باشند وتدابير درخور ومناسب با آنها را اتخاذ كنند

تصویب کمک 280 میلیون دلاری رژیم اشغالگر به دولت «مورالس»

به گزارش عصر ایران به نقل از آسوشیتدپرس، «مسعود ادریسی» سفیر ایران در بولیوی اظهار داشت: "ایران با پرداخت وامی «کم بهره» به ارزش 280 میلیون دلار به بولیوی موافقت کرده است."ادریسی با بیان اینکه این وام احتمالاً برای استخراج نفت و گاز در بولیوی هزینه خواهد شد خاطرنشان کرد: "هنوز شرایط اعطای این وام تعیین نشده است."دیپلمات ارشد ایران در بولیوی اضافه کرد: "ایران در حال حاضر 11 سفارت خانه در منطقه آمریکای لاتین دارد که مجموع تعداد کارکنان آن کمتر از 50 دیپلمات است. در این میان سفارت ایران در کاراکاس (ونزوئلا) با 12 دیپلمات بزرگ ترین سفارت خانه ایران در این منطقه محسوب می شود."گفتنی است ایران در اواخر 2007 اقدام به ایجاد روابط دیپلماتیک با بولیوی کرد و سال گذشته احمدی نژاد در سفری به این کشور با مورالس رئیس جمهور چپ گرای بولیوی دیدار و گفت و گو کرد.بوليوي يكي از كشورهاي فقير در آمريكاي لاتين است كه با روي كار آمدن مورالس به عنوان رئيس جهور روابط نزديكي با ايران برقرار كرده است.براساس این گزارش بولیوی تاکنون بیش از 2/1 میلیارد دلار قرارداد همکاری مشترک با ایران در بخش های مختلف اقتصادی امضا کرده است.

زنده ماندن امیر یک معجزه است


معصومه ابتکار:چند روز پیش به عیادت امیر رفتم. امیر یکی دیگر از جوانانی است که در 25 خرداد در پایان راهپیمایی عظیم و آرام معترضان به نتایج انتخابات اخیر صدمه دیده است. او حتی در این تظاهرات حضور نداشته و در بازگشت از فرودگاه مهرآباد و در مسیر خانه مورد حمله قرار می گیرد.امیر جوانی با ایمان از خانواده ای متدین است. پدرش از مبارزین پیش از انقلاب بوده و شاید نیمی از ثروتش را به انحاء مختلف مصروف جبهه های دفاع مقدس کرده است. امیر می گفت: به میدان آزادی که رسیدم حدود ساعت 8 شب بود. همانطور که به تنهایی داشتم از گوشه ای حرکت می کردم تعداد زیادی از افراد باتوم به دست و کلاه به سر را دیدم که به سویم می آیند، اما با خود فکر کردم به من که کاری ندارند و آرام از گوشه ای به راهم ادامه دادم که ...امیر حالا حدود 40 روز است که بر روی یک تخت در حالی که از گردن به پایین فلج است، خوابیده و شرایط تلخی را می گذراند. می گفت: دهها ضربه باتوم خوردم و در حالی که هیچ دفاعی نداشتم ناگهان تیری به صورتم اصابت کرد و بعد هم دو گلوله خلاص به سرم ...زنده ماندن امیر یک معجزه است. گلوله ای در کنار چانه او شلیک شده که پس از عبور از کنار فک در نزدیکی نخاغ ایستاده است و دو گلوله ای که به سرش زده اند، پوست را صدمه زده و مغزش آسیبی ندیده است.امیر با صدایی آرام در حالیکه از اکسیژن استفاده می کرد و جملاتش را مقطع به زبان می آورد، می گفت: حتما خداوند حکمتی داشته که این اتفاق برایم رخ داد. من راضیم به رضای او ...چشمم به صورت پدر پیرش افتاد که با عشق و اشک او را نگاه می کرد.================جراحت های علیمعصومه ابتکار :چند روز پیش به اتفاق تعدادی از اساتید دانشگاهها به دیدن علی رفتیم.علی یکی از مجروحان تظاهرات آرام روز ٢۵ خرداد در اعتراض به نتایج انتخابات دهم است. تظاهراتی که مردم در آن بلوغ و عظمت ملت ایران را با سکوت خویش به نمایش گذاشتند. اما در کمال ناباوری مشاهده کردیم که راهپیمایی به تیراندازی به مردم بی دفاع که جز نشانه های سبز و علامت پیروزی چیزی در دست نداشتند، ختم شد. علی تعریف می کرد که آن روز در پایان راهپیمایی وقتی به ابتدای خیابان محمد علی جناح می رسد می بیند که مردم پیکر جوانانی غرق به خون را روی دست دارند و سعی می کنند آنها را به محل امن منتقل کنند. ظاهرا از سمت یکی از مقرهای نظامی به آنها تیراندازی شده و از طرف دیگر یگان ویژه هم وارد معرکه شده بود. درست در همین احوال، ناگهان علی احساس می کند ضربه شدیدی به کنار شقیقه اش وارد شد و بعد در حالی که به زمین می افتاده، گلوله ای به گلویش اصابت می کند.از باقی ماجرا، لحظاتی را مثل دختری که او هم مجروح شده بود، ماشینی که آنها را بر آن سوار می کنند و به آمبولانس می رسانند و پرستار آمبولانس را به یاد دارد که شماره تلفن مادرش را گرفت و بعد دیگر هیچ ...باقی داستان را مادرش تعریف می کرد و می گفت: من هم به راهپیمایی رفته بودم، اما زودتر برگشتم تا شام بچه ها را آماده کنم. نماز مغرب را که خواندم دیدم موبایلم زنگ می زند. صدای کسی بود که می گفت پسرتان دستش شکسته، به بیمارستان بیایید.نفهمیدم چگونه چادر را به سرم انداختم و خود را به بیمارستان رساندم. تعداد زیادی از مجروحین سرپایی بودند. به دنبال پسرم که گشتم گفنتد پسر شما سرپایی نیست، بروید او را بین مجروحین بد حال پیدا کنید. تعدادی جوان، خون آلود و بیهوش بر روی زمین بودند. علی را در میان آنها یافتم. او تکان نمی خورد و در نگاه اول اثری از حیات نداشت. پرستاری که به دنبالم آمده بود وضعیت علی را بررسی کرد و گفت: پسرت هنوز زنده است ...خوشبختانه کادر پزشکی و پرستاران باوجدان و عزیز آن بیمارستان به سرعت علی را به اتاق عمل رساندند و او را از مرگ نجات دادند. مادر علی با بعض می گفت: نمی دانید چه کشیده ام. در این مدت صدها بار تک تک سلول های بدنم از هم جدا شد و دوباره به یکدیگر پیوند خورد. مادر علی روزه بود و بعضش را به سختی در گلو فرو می برد. او را که یک دانشگاهی است چند سالیست به تدین می شناسم. عموی علی از شهدای جنگ و پدرش که اکنون یک محقق و نویسنده است با سابقه رزمندگی جزو جانبازان انقلاب به شمار می آید. برای عیادت علی به خانه ساده و معمولی آنها رفته بودم. آنها کسانی از جنس مردم معتقد به انقلاب و نظام بوده و هستند. چگونه می شود به آنها نسبت انقلابیون مخملی داد؟ اینها خود مدعی انقلابند، ولی متاسفانه در مقابلشان کسانی قرار دارند که نه سنشان و نه تجاربشان با داعیه داری انقلاب تناسبی ندارد. پدر علی از مبارزین پیش از انقلاب نیز بوده است. علی سلامتی کامل را به دست نیاورده و تحت مداواست. پزشکان می گویند ممکن است جراحت های او به طور کامل درمان نشود. وقتی با علی خداحافظی می کردم یاد شعر اقبال افتادم که می گفت: ای جوانان وطن جان من و جان شما ...ابتکار سبز

عکس جان باخته علیرضا افتخاری


بنا بر گزارش دریافتی، قرار گرفتن اجساد تنی از شهدا در قالب های سیمانی برای پنهان کردن آثار شکنجه: یکی از این شهدای جانباخته در بازداشتگاه کهریزکعلیرضا افتخاری 24 ساله عکس بالا بوده است.

پیام شاهزاده رضا پهلوی در مورد شرایط مجاهدین خلق در اردوگاه اشرف



هم میهنان عزیزمبنظر می رسد گروهی از مسئولین عراقی با پشتیبانی رژیم جمهوری اسلامی، عملیاتی را برعلیه اردوگاه اشرف انجام داده اند که در این برخورد بین نیروهای عراقی و ساکنین اردوگاه، تعدادی از ایرانیان کشته و بسیاری نیز زخمی شده اند.در این موقعیت ما باید به مسئولین عراقی یادآور شویم که هیچ انسانی را نمی توان به خاطر عقاید سیاسی و تعلقات مذهبی اش از حق انسانی و حمایت قانونی محروم کرد. مهم تر از همـه، هیچ پناهنده ای را نمی توان به کشور اصلی اش مسترد کرد اگر استردادش، وی را معرض شکنجه، رفتار بی رحمانه، و مجازات های غیرقانونی و غیرانسانی قرار دهد و یا سرنوشتش را دادگاه هایی تعیین کنند که تابع مقررات بین المللی ناظر بر حقوق بشر و آئین دادرسی کیفری پذیرفته شده در جامعۀ بین المللی نباشند.هم میهنانم،با توجه به کارنامۀ سیاه سی سالۀ رژیم جمهوری اسلامی در نقض و تجاوز مستمر به حقوق بشر، و به ویژه با توجه به رفتار وحشیانه و هولناک آن نسبت به شهروندان بی گناه ایران در رویدادهای اخیر، تردید نمی توان کرد که سرنوشت مجاهدین بازگردانده شده به ایران نیز کم از سرنوشت دیگر مخالفان رژیم نخواهد بود. با توجه به این واقعیات و چنین ملاحظات است که انتظار دارم که دولت عراق اجازه ندهد اعضای مجاهدین ساکن اردوگاه اشرف ناخواسته به رژیم جمهوری اسلامی تحویل داده شوند.رضا پهلوی۷ امرداد ماه ۱۳۸۸

وطن پرست و همرزم من در جنگ !!!

دوستم برادرم همرزمم ، توان دیدن جنایت رژیم را نداشت و خود را به آتش کشید این اتفاق توسط برادر جانبازم در قم اتفاق افتاد.

جانباز متعهد و انقلابی، "اکبر گائینی" ساکن شهر مقدس قم، به دلیل بی توجهی و عدم رسیدگی موثر مسئولین بنیاد جانبازان این شهر، به ستوه آمده و اقدام به خودسوزی کرد.تابناک: یکی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس امروز چهارشنبه در مقابل چشمان مسئولین بنیاد جانبازان قم اقدام به خودسوزی کرد.جانباز متعهد و انقلابی، "اکبر گائینی" ساکن شهر مقدس قم، به دلیل بی توجهی و عدم رسیدگی موثر مسئولین بنیاد جانبازان این شهر، به ستوه آمده و اقدام به خودسوزی کرد.بنابر این گزارش مهدی گائینی برادر بزرگتر وی در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن اعلام خبر فوق گفت: وی طی سالهای پس از جنگ با اعتقاد به اینکه حضورش در جبهه ها معامله با خدا بوده، هیچ گاه پیگیر مسائل جانبازی خود نبوده و با وجود موج گرفتگی شدید و سوختگی قسمتهایی از بدنش، تا زمانی که توانایی کار کردن داشته اقدام به گرفتن درصد جانبازی خود نکرده بود.وی افزود: برادرم از چندی پیش و به دلیل از کار افتادگی و فشار ناشی از بیکاری و مشکلات اقتصادی، پیگیر گرفتن درصد جانبازی خود شده بود که به دلیل ضعفهای قانونی و نیز بی توجهی مسئولین مربوطه، کار وی انجام نشده و با وجود کامل بودن پرونده پزشکی او، مسئولین بنیاد از حل مشکل او سر باز زده اند.وی همچنین افزود: او پس از این همه رفت و آمدها و با توجه به ضعف شدید عصبی ـ ناشی از موج گرفتگی در زمان جنگ ـ نهایتا امروز در مقابل چشمان مسئولین بنیاد جانبازان قم و در جوار کریمه اهل بیت(س) اقدام به خودسوزی کرد. بنابر این گزارش وی که صاحب زن و دو فرزند است، هم اکنون بر اثر شدت جراحات وارده در بخش مراقبتهای ویژه ـ CCU ـ بیمارستان نکویی قم بستری است.وی در پایان خطاب به مسئولین گفت: چرا این اتفاق باید بیفتد، اینها که شما به واسطه وجود نازنين شان در رأس حكومت نشسته ايد باید به كجا پناه برند؟ اگر باور داريد به فريادشان برسيد.

گفتگوی روزانه محسن سازگارا پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۸۸

http://www.4shared.com/file/121673160/698e5c8/Mohsen_Sazegara_20090730_Audio.html

گزارشی از کشته شدن جوانی دیگر، امیر حسین طوفان پور

گزارشی از کشته شدن جوانی دیگر، امیر حسین طوفان پور چاپ
کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران: امیر حسین طوفان پور، متولد 1356 ، دارای یک دختر هفت ساله روز دوشنبه بیست و پنج خرداد (25/3/88) همراه با برادر دیگرش به حوالی میدان آزادی بودند. حدود ساعت بیست و سی دقیقه شب به بعد با دیدن درگیری و شلوغی در بخشی از خیابان از برادر که سوار بر موتور بود جدا می شود. تا نزدیک تجمع شود و خبری به دست بیاورد، ولی دیگر برنمی گردد. برادر که نزدیک صحنه بود با دیدن تیراندازی با موتور دور می شود و در جای دیگری منتظر می ماند ولی از امیر حسین خبری نمی شود. به خانه می آید و به همراهش زنگ می زند؛ جوابی نمی شنود تا اواخر شب که فرد ناشناسی به منزل مادرش زنگ می زند و به مادر منتظر او می گوید که دست امیر حسین تیر خورده و او را به بیمارستان حضرت رسول برده اند. مادر و دیگر نزدیکان آن شب و روزهای دیگر بیمارستان ها را به دنبال او می گردند و خبری به دست نمی آورند . روز جمعه بیست و نه خرداد (29/3/88) با ناامیدی به پزشک قانونی در کهریزک مراجعه می کنند و عکس او را در کامپیوتر کشته ها می بینند و با دیدن جنازه تلاش شان بی ثمر پایان می گیرد. ابتدا برای دادن جنازه دادگاه انقلاب زمزمه هایی از گرفتن حق تیر از ده میلیون تا پنچ میلیون می کنند که تلاش های مادرش ظاهرا ثابت می کند که او فردی کاملا عادی و غیر سیاسی بوده و دادن تاوان را منتفی می کنند. البته با این تعهد که هیچ گونه مراسمی در منزل یا مسجد برگزار نشود؛ جنازه تحویل خانواده داده می شود . جراحات جنازه شامل : تیرخوردگی ساق دست ، پهلو وکمر و نیز آثار کبودی در پشت گردن و زخمی عمیق در پشت سر بوده که داخل آن را با پنبه پرکرده بودند.و شکستگی کامل بازویی که تیرخورده بوده است. روی صورت هم بینی به نظر شکسته می نمائید. امیر حسین روز یکشنبه (31/3/88) در قطعه 233 بهشت زهرا ردیف 152 شماره 34 به خاک سپرده شد و مراجع قضایی به خانواده به ویژه مادرش قول دادند که به جرایم قاتل یا قاتلین رسیدگی می کنند. و آن ها فقط از طریق قانون پیگیر ماجرا باشند که حتی شاید دیه هم به او تعلق بگیرد.

بابک داد - آواره در وطن

هالوکاست اسلامی در ايران! قبل از امحای آثار جنايت ها، برای سران کودتا کيفرخواست بين المللی بدهيم! بابک داد

بابک داد بابک داد - آواره در وطن
اين از برکات اين کودتا بود که به يک باره، تمام اسناد و مدارک جنايات نظام ولايی را "رو" کرد. تا آن اندازه که کمپ کهريزک را به اردوگاه آشويتس تبديل نمودند و يک "هالوکاست اسلامی" به دست آقای خامنه ای و کودتاچيان رقم خورد که "ابعاد واقعی" جنايات در آن، حتی با دستور نمايشی تعطيلی آن، مخفی نخواهد ماند!


قبل نوشت: برای دوستانی که نمی دانند هربار توضيح مختصری می دهم تا دليل آزادی صدا و قلم مرا که هنوز در ايرانم، به حساب سعه صدر(!) نظام نگذارند و دچار خطا نشوند. اين نظام و کودتاچيان خونريز، تحمل هيچ صدايی را ندارند و پيشاپيش همه صداها را خاموش و دربند کرده اند. من و خانواده ام از ۲۳ خرداد تا امروز، خانه به دوشيم تا بتوانم بدون خطری برای خانواده ام، در جنبش آگاهی بخشی و حقيقت گويی سهم خود را ادا کنيم. چهلمين روز آوارگی در وطن را در وبلاگم شرح داده ام. ساير يادداشتهای اين آوارگی برای بيان حقيقت و گريز از دست مأموران نايب امام زمان(!) را در وبلاگم با تيتر «تخته پاره بر موج» نوشته ام. پس آزادی اين قلم و صدا را به حساب صبوری رژيمی نگذاريد که به کمترين اعتراضات، با گلوله پاسخ گفته و دستش به خون عزيزان ما آلوده است.


نظام تحت رهبری آقای خامنه ای، همواره می کوشيد با علم کردن نقض حقوق بشر زندانيان «گوانتانامو» و«ابوغريب» و خشونت سربازان اسرائيلی، خود را پرچمدار عدالت و «نماد رأفت اسلامی» معرفی کند و چنين تظاهر و تبليغ می کرد که زندانهايش «سوئيت مجهز» دارند و چنان با زندانيان به ملاطفت رفتار می شود که آنان به سرعت از مواضع سياسی و اعتقادی خود بر می گردند و توبه می کنند و داوطلبانه در اعترافات تلويزيونی شرکت می نمايند!
سالها از تظاهر نظام به اين ژست دروغين گذشت و چهره خونريز نظام گهگاه ظهور و بروزی می کرد و باز با بمباران تبليغاتی مقامات، چهره حقيقت مخفی می گشت. صدای اعتراض برخی آزادشدگان از بدرفتاريهای ماموران قضايی و زندانبانان، فقط هنگامی شنيده می شد که يا جسدشان تحويل خانواده ها می شد و يا بعد از آزادی يا مرخصی از زندان، به مهاجرت از وطن ناگزير می شدند و در دنيای آزاد می توانستند از سفاکی قضات و بازجويان و ماموران زندان پرده بردارند. اما غالبا" اسناد و مدارک آزارها و شکنجه ها توسط مسئولان امحاء و پاکسازی می شد و اثبات حقوقی شکنجه ها چندان آسان نبود.
اينک به برکت (!) کودتای ننگين اخير، تمامی چهره واقعی اين نظام غيرمشروع و حکومت جائر و ظالم «يکجا» از پرده بيرون افتاده و حاکمان به طور کامل رسوا شده اند و پوشالی بودن داعيه مشروعيت مردمی و ادعای اسلاميت و عدالت و... را يکجا نشان داده اند. به برکت اين کودتا، تمام جهانيان ديدند رفتار مأموران در «ام القرای اسلام!» با مردم معترض و تجمعات آرام، چقدر وحشيانه تر از رفتار سربازان صهيونيست با شهروندان فلسطينی بود. دنائت و خونريزی مأموران و بسيجيان و پليس ايران، چنان «واقعيت ظلم نظام» را آشکار کرد که ديگر هر شعار مقامات نظام برای دفاع از حقوق ملتهای مظلوم،فقط آنان را بی آبروتر از آنچه هستند، می سازد. اينک با افشای جنايات در کمپ مخوف کهريزک و زندان ۶۶ سپاه و افشای انواع جنايات ضدبشری نيروهای تحت امر آقای خامنه ای و وجود دهها قربانی «شکنجه های کثيف» در زندانها، مقامات نظام جمهوری اسلامی نمی توانند داعيه های نخ نمای عدالت و رأفت و عطوفت اسلامی را تکرار کنند و نزد تمام مردم ايران و جهان رسوا و بی حيثيت شده اند. اين از برکات اين کودتا بود که به يکباره، تمام اسناد و مدارک جنايات نظام ولايی را «رو» کرد. تا آن اندازه که کمپ کهريزک را به اردوگاه آشويتس تبديل نمودند و يک «هالوکاست اسلامی» بدست آقای خامنه ای و کودتاچيان رقم خورد که «ابعاد واقعی» جنايات در آن، حتی با دستور نمايشی تعطيلی آن، مخفی نخواهد ماند!
ايرانيان مهاجر و هموطنان عزيز! در اين شرايط لازم است قبل از امحاء اسناد و مدارک اين هالوکاست فجيع، هرچه زودتر يک «دادخواست ملی» از سوی آحاد ملت ايران برای تعقيب و محاکمه و مجازات تمامی مسببان و آمران و عاملان اين جنايات کثيف، تهيه و به دادگاههای بين الملی تسليم کنيم. ايرانيان با تمام زخمی که بر بدن دارند، اما با تمام وجود به جهانيان نشان می دهند به جای هر اقدام تلافی جويانه ای، خواهان «اعمال قانون» در مورد مقامات ظالم و تمامی مسببان و عاملان اين هالوکاست اسلامی هستند. کسانی که به هيچ اصل قانونی در مورد زندانيان بيگناه پايبند نبوده و نيستند و وحشی گری و سبعيتشان چنان است که روی هالوکاست اردوگاه آشويتس بدست هيتلر را سفيد کردند و گستردگی جنايات، حتی «آمران اصلی جنايات» يعنی آقای خامنه ای و احمدی نژاد را هم به «واکنشی نمايشی» مجبور ساخت. رهبر بعد از پنجاه روز جنايت در کمپ کهريزک، در اقدامی نمايشی دستور تعطيلی آن را صادر کرد و رئيس جمهور منصوب او، از دستگاه قضائی خواسته است «طعم گوارای محبت دينی» را به زندانيان بچشانند! و لابد از ديدگاه رئيس جمهوری که روابطش با «رحيم مشائی» سوء ظن رسانه های جهانی مانند تايم را برانگيخته و همگان را به داشتن روابط خاص(!) ميان آنها مشکوک کرده، آن طعم گوارا(!) يعنی «لواط و تجاوز» به پسران و دختران زندانی توسط مزدوران لبنانی و قلدر عرب! و اختفای آثار انواع آزارها و تعرضها بر جسم و جان نازنين فرزندان ملت! «طعم گوارای محبت دينی» لابد يعنی سوزاندن اجساد، امحاء و دستکاری گزارش پزشکی قانونی و دفن شبانه اجساد قربانيان! يعنی تهديد عزداران بر سکوت و خفقان!
لازم است با جديت و سرعت، کار شکايت ملی از مسببان، آمران،عاملان، قضات و کليه همدستان اين «نسل کشی وحشيانه» انجام شود تا احمدی نژاد و سران دولت و مقامات حکومت کودتا، به محض خروج از کشور، با حکم قضائی بين المللی دستگير و در محاکم بين المللی محاکمه شوند. توسل به اين اقدام قانونی، وجه ديگری از شعور و حقانيت و مدنيت ملت ما را به جهانيان اثبات خواهد کرد، اما مراقب باشيم با مديريت زمان، فرصت «امحای آثار جرم» را به جانيان اين هالوکاست اسلامی ندهيم.

بابک داد. ۸ مرداد. ايران

خروج میلیاردها دلار پول و طلا از ایران به ترکیه

اصل خبر: در دسامبر ۲۰۰۸ در حالی‌ که ترکیه در اوج بحران اقتصادی به سر میبرد، اردوغان نخست وزیر این کشور خبر از وارد شدن مبلغی بالغ بر ۱۸.۵ میلیارد دلار داد بدون اشاره به منبع پول. حالا پس از گذشت ماهها یک تاجر(!) ایرانی به نام اسماعیل صفریان نصب مدعی پولها شده است. گفتنی است این مبلغ هنگفت به صورت ۷.۵ میلیارد دلار پول نقد در ساک‌های دستی‌ و ۲۰ تن شمش طلا به وسیله کانتینر وارد این کشور شده است. وکیل آقای صفریان نصب با داشتن مدارکی قانونی‌ از دولت ایران به خبرنگار کانال خبری ترکیه گفت که تمامی‌ کدها و ارقام متعلق با آقای صفریان نصب می‌باشد و از بانک مرکزی ترکیه اخذ شده است.شایان ذکر است که دولت ترکیه هم اکنون پولها را توقیف و آنها را در بانک مرکزی نگهداری می‌کند حالا سوال اینجاست که دولت ایران چگونه مجوز خروج چنین مبلغ هنگفتی را به همین راحتی‌‌ داده، و این تاجر میلیاردر چگونه۲۰ تن طلا و ۷.۵ میلیارد دلار پول را به همین سادگی‌ به ترکیه وارد کرده و چرا دولت ایران سکوت کرده.و اصلا چطور خبری در این مورد در خبرگزاریهای انتشار نیافت و از همه مهمتر سوال اصلی‌ این است که در ایرانی‌ که برای یک میلیون دلار باید جواب اصل ۴۹ رو پس بدی آقای صفاریان نصب چگونه و از چه راهی‌ این مبلغ رو کسب کرده، البته به نظر این جانب چنین شخصی‌ وجود خارجی‌ نداره. . ویدیو اصل خبر را که به زبان ترکی‌ می‌باشد میتوانید اینجا دنبال کنید

۱۳۸۸ مرداد ۷, چهارشنبه

قضاوت کنید -مردم چراق قوه هایتان را روشن کنید.

موسوی:: نیمه شعبان ،پرچم سبز بالا می رود !!!!!! آیا مردم دنبال مذهب هستند؟؟؟؟؟

آیا ما خط سبز مذهبی سیاسی موسوی می خواهیم؟؟؟؟؟

شبکه VOA در حال توطعه عظیم در مقابل جنبش مردم می باشد.

مراقب صحبتهای همع باید باشیم از سازگازا تا نوریزاده و.....

نقص فنی هواپیمای ایران ایر مسیر تهران یزد در هنگام تیک آف

پرواز شماره 298 ایران ایر که قرار بود دیروز (دوشنبه 88/5/5) ساعت 18:30 از تهران به سمت یزد پرواز کنه، بعد از حدود 5 ساعت تاخیر، برای تیک آف آماده شد و روی باند سرعت گرفت، به محض اینکه میخواست از زمین بلند بشه خلبان ترمز شدیدی کرده و هواپیما رو قبل از اتمام باند نگه داشت. بعد ازمدتی به مسافران گفتن این هواپیما نقص فنی داره و "الان همه با هم به هواپیمای مجاور میریم که سالمه" و بالاخره پرواز با تاخیر و تعویض هواپیما و در میان رعب و وحشت مسافران انجام شد. ضمنا هر دو تا هواپیما از نوع فوکر 100 بودن.نمیدونم قضیه چیه ولی خیلی عجیبه که یک دفعه هواپیماها دارن دچار نقص فنی میشن، میترسم تمام اینها بازی باشه فقط برای اینکه بخوان قیمت بلیط را افزایش بدن

نقص فنی هواپیمای ایران ایر مسیر تهران یزد در هنگام تیک آف

پرواز شماره 298 ایران ایر که قرار بود دیروز (دوشنبه 88/5/5) ساعت 18:30 از تهران به سمت یزد پرواز کنه، بعد از حدود 5 ساعت تاخیر، برای تیک آف آماده شد و روی باند سرعت گرفت، به محض اینکه میخواست از زمین بلند بشه خلبان ترمز شدیدی کرده و هواپیما رو قبل از اتمام باند نگه داشت. بعد ازمدتی به مسافران گفتن این هواپیما نقص فنی داره و "الان همه با هم به هواپیمای مجاور میریم که سالمه" و بالاخره پرواز با تاخیر و تعویض هواپیما و در میان رعب و وحشت مسافران انجام شد. ضمنا هر دو تا هواپیما از نوع فوکر 100 بودن.نمیدونم قضیه چیه ولی خیلی عجیبه که یک دفعه هواپیماها دارن دچار نقص فنی میشن، میترسم تمام اینها بازی باشه فقط برای اینکه بخوان قیمت بلیط را افزایش بدن

درگیری مردم یاسوج با مزدوران حکومتی ودستگیری دو دختر دانشجو

شماره ۳۲ پنجم مرداد ماه ۱۳۸۸ درگیری مردم یاسوج با مزدوران حکومتی ودستگیری دو دختر دانشجو بنا برخبر دریافتی از خبرنگار آژانس ایران خبر روز شنبه سوم مرداد مردم یاسوج با سر دادن شعارهای ضدحکومتی در مقابل استانداری تجمع کرده و با مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی درگیر شدند. در این درگیری چند تن از مأموران لباس شخصی دو دختر دانشجو به نامهای سارا کبوری وافسانه رسولی را با باتون مورد ضرب و شتم قرار داده و سوار خودرو کردند و با خود بردند که این اقدام مورد اعتراض و انزجار مردم قرار گرفت.مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی برای متفرق کردن مردم از تیراندازی هوایی، گاز اشک آور و ماشین آبپاش استفاده کردند.این اعتراض که از ساعت ۱۷ و سی دقیقه شروع شده بود، تا ساعت۲۱ ادامه داشت.

google

وارد سايت گوگل شويد و اين جمله را براي جستجوahmadinejad is Not my president تايپ کنيد. اگر چند هزار نفر اينکار را انجام دهند، هنگام تايپ نام احمدي نژاد اين جمله جزو پيشنهادات گوگل ظاهر مي شود. هرچقدر تعداد افرادي که اين جمله را تايپ کنند بيشتر باشد اين پيشنهاد بيشتر در صدر پيشنهادات قرار مي گيرد - اين كار مهمه، جدي بگيريد، حتا در ياهو هم اين عبارت رو جستجو كنيد لطفا اطلاع رساني کنيد
وارد سايت گوگل شويد و اين جمله را براي جستجوahmadinejad is Not my president تايپ کنيد. اگر چند هزار نفر اينکار را انجام دهند، هنگام تايپ نام احمدي نژاد اين جمله جزو پيشنهادات گوگل ظاهر مي شود. هرچقدر تعداد افرادي که اين جمله را تايپ کنند بيشتر باشد اين پيشنهاد بيشتر در صدر پيشنهادات قرار مي گيرد - اين كار مهمه، جدي بگيريد، حتا در ياهو هم اين عبارت رو جستجو كنيد لطفا اطلاع رساني کنيد

سعید حجاریان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

از عوامل اطلاعاتی : شکنجه سعید حجاریان ادامه دارد ، نحوه شکنجه یکی از اعضای راه آزادی ما بدین شکل می باشد ، از صبح تا غروب ایشان را در مفابل تابش مستقم آفتاب قرارمی دهند ودر غروب آب یخ می ریزند روی سر ایشان هم اکنون یکی از رگهای سر سعید پاره شده و اگر این شکنجه ادامه پیدا کند منجرب به پارگی دیگر رگهای سر و مرگ مغزی می شود که در نهایت رژیم اعلام می کند سعید حجاریان سکته مغزی کرده است ، هم اکنون سعید حجاریان در وضع خطرناکی به سر می برد .
امیدواریم این اتفاق رخ ندهد ،به امید آزادی برای ایرانی آزاد

فيلم، پيام بازيکن معروف فوتبال ايتاليا،به مردم ايران به زبان فارسی

رامین رمضانی (کشته شدگان 30 خرداد)



رامین رمضانی یکی از کشته شدگان شنبه خونین

هیچ وبلاگی ، هیچ جایی نه اسمشو دیدم نه شنیدم ، ناراحت کنندست. رامین رمضانی سرباز وظیفه بود و 2 روز قبل از 30 خرداد(شنبه خونین) مرخصی گرفته بود و روز شنبه همراه با مردم در اعتزاضات شرکت کرد.روز شنبه او روی دیواری بود که ناگهان بر اثر شلیک گلوله از قرارگاه بسیج میدان آزادی از بالای دیوار به زمین می افتد و دستش براثر سقوط از دیوار می شکند.او بر اثر اصابت سه گلوله به پهلویش جان به جان آفرین تسلیم می کند. رامین پسر شجاعی بود به گفته یکی از دوستانش چند سال پیش با نیروهای بسیجی درگیر شده بودم و تنها کسی که به کمکم آمد رامین بود. لطفا کمکم کنید نام این شهید مظلوم را هم در لیست کسانی که در راه آزادی شهید شدند بگذاریم. رامین ساکن خیابان پیروزی بود.

به امید پیروز و احقاق حق تمام بجه های مظلومی که شهید یا دستگیر یا شکنجه شدند. V

اطلاعیه محسن مخملباف و دکتر محسن سازگارا درباره مراسم پنجشنبه چهلم شهدا

روز پنجشنبه هشتم مرداد ماه، روزبزرگداشت تمام شهدای جنبش سبز ایران است. 1- عزاداران ازصبحگاهان برای نثار گل به مزارشهدا می روند و شامگاهان به منازل ایشان جهت عرض تسلیت مراجعه می کنند. ( آدرس ومشخصات شهدایی که تا کنون دریافت کرده ایم درذیل این اطلاعیه آمده است.) 2- درتهران عزاداران شهدا به صورت میلیونی ازساعت شش بعدازظهر در مصلای بزرگ تهران (واقع دربزرگراه رسالت) حضور می یابند تا درکناریکدیگر با سکوتی سرشار از فریاد، وروشن کردن شمع پس ازتاریکی هوا، به ادای احترام شهدا بپردازند. 3- درشهرستان ها نیزمراسم مشابهی برگزارمی شود. نشانی محل تجمعات که توسط فعالین پاره ای ازشهرها تعیین شده، درذیل همین اطلاعیه درج شده است.

گفتگوی روزانه محسن سازگارا چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۸

۱۳۸۸ مرداد ۶, سه‌شنبه

ضرب و شتم وحشیانه بهروز جاوید تهرانی در زندان


فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

بنابه گزارشات رسیده از بند 1 زندان گوهردشت کرج،زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی صبح امروز ساعاتی قبل ازبازدید افراد کمسیون امنیت با ضرب وشتم وحشیانه که منجر به خونریزی شدید قسمتی از بدن او شده بود همراه بود . و او را برای ساعاتی به سلولهای انفرادی بند 5 منتقل کردند.
صبح امروز دوشنبه 5 مرداد ماه زندانیان بطور غیر مسقیم از حضور جمعی از اعضای کمیسیون امنیت مطلع شدند .افراد این کمیسیون که به بند 1 زندان گوهردشت برای بازدید مراجعه کرده بودند. قبل از آمدن به این بند علی حاج کاظم رئیس زندان و خادم مسئول این شکنجه گاه قصد انتقال زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی به سلولهای انفرادی بند 5 را داشتند. هنگامی که آقای بهروز جاوید طهرانی علت انتقال را جویا شد. علی حاج کاظم و خادم همراه با پاسداربندها با باتون برقی به سوی او حمله ور شدند و او را برای چندمین بار آماج باتونها خود قرار دادند .شاهدان این ضرب وشتم می گویند که بدن آقای جاوید طهرانی در حالی که خون آلود بود به سلولهای انفرادی بند 5 منتقل کردند . آنها او را تا بعد از بازدید این افراد در آنجا نگه داشتند و سپس مجددا به بند 1 منتقل کردند.
همچنین روز شنبه 3 مرداد ماه بر اثر فشارهای بین المللی ناچار به دادن ملاقات کابینی کوتاهی به خانوادۀ آقای جاوید طهرانی شدند. خانواده زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی هنگامی که بهروز را از پشت کابین ملاقات دیدند بهت زده شدند از شکنجه هایی سبعانه که علیه او بکار برده شده بود. دستها و پاهای او در اثر شکنجه های وحشیانه سیاه شده بود ،کتف سمت راستش در رفته بود، کلیه های او در اثر شکنجه های طاقت فرسا بشدت آسیب دیده است و خون ادرا می کند، زانوهای او در اثر ضربات باتون متورم و به سختی قادر به راه رفتن است.و به لحاظ جسمی بشدت ضعیف شده بود.
خادم رئیس شکنجه گاه بند 1 آقای جاوید طهرانی را به دفتر خود فرا می خواند و در یک طرح رذیلانه با نصب دوربین مخفی بدون اینکه آقای جاوید طهرانی متوجه شود از او می پرسد: آیا من ترا شکنجه کردها م ؟ و سئوالهای دیگر و از این طریق سعی در گرفتن اعترافات تلویزیونی می کند. به اعتقاد آقای جاوید طهرانی بازجویان وزارت اطلاعات و خادم در حال اجرای طرح حذف فیزیکی اش هستند.در حال حاضر سوژه اصلی برای حذف فیزیکی وی می باشد.
زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی بخاطر شکنجه های جسمی وروحی که در بند 1 معروف بند آخر خطی ها علیه وی روا داشته شده بودو او را به سوی مرگ تدریجی سوق می داد. از روز سه شنبه 23 تیرماه اقدام به اعتصاب غذا نمود و او همچنان در اعتصاب غذا بسر می برد.
کسانی که در شکنجه و اذیت و آزار او نقش دارند و او را به سوی مرگ تدریجی سوق میدهند عبارتند از علی حاج کاظم رئیس زندان که بدستور وی به این شکنجه گاه منتقل شده است،علی محمدی معاون زندان ، کرمانی و نبی الله فرج نژاد رئیس و معاون حفاظت و اطلاعات زندان،خادم رئیس بند 1 زندان همراه با تعدادی از پاسداربندها صورت می گیرد. علی محمدی معاون اجرائی زندان گوهردشت کرج خطاب به آقای بهروز جاوید طهرانی گفته است: که در این شرایط از شر تو هم راحت خواهیم شد.
بازجویان وزارت اطلاعات بخصوص سعید شیخان و نفرات فوق الذکر قصد حذف فیزیکی این زندانی سیاسی را دارند و این موضوع را هم کتمان نکرده اند و بارها به بهروز گفته اند. پس از قتل زنده یادان امیر حسین ساران، ولی الله فیض مهدوی، عبدالرضا رجبی؛ بهروز جاوید طهرانی سوژه بعدی آنها است جان او در معر ض خطر جدی است.
افراد کمیسیون امنیت همچنین برای بازدید به بند 6 زندان گوهردشت رفته بودند. آنها از سالن 17 که در طبقۀ اول می باشد وارد شدند. در آن زمان که حوالی ساعت 09:30 تمامی زندانیان بی دفاع را به محوطه ای بردند که در زیر آفتاب شدید و گرمای زیاد قرار داشتند تعدادی از آنها دچار گرما زدگی شده بودند و به نظر می آید حضور، افراد چنین کمسیونهایی که با تبلیغات گسترده همراه بود بر درد و رنج و فشار زندانیان می افزایند و هنگام حضور آنها زندانیان تحت شکنجه های وحشیانه قرار می گیرند و یا در زیر گرمای شدید و آفتاب سوزناک قرار می گیرند. گویا این افرادی برای دیدن دیوارها به آنجا مراجعه کرده اند تا زندانیان.

آنها از بند 4 که محل تجمع زندانیان سیاسی است بازدید نکردند . بندی که در حال حاضر 7 برابر ضرفیتش زندانی در آن جای داده اند و بعضی از گزارشها حاکی از آن است که زندانیان عادی کهریزک را از مدتها پیش تخلیه و به این زندان منتقل کردند.
همچنین یکی از زندانیان عادی که در بند1 بسر می برد و بنام آقای آموزگار می باشد.سن او بیش از 70 سال می باشد نسبت به شرایط غیرانسانی حاکم بر آنجا اعتراض می نماید که مورد غضب خادم قرار می گیرد. خادم به زندانیان شرور و خطرناک دستور می دهد که اورا مورد ضرب وشتم قرار دهند.جان این زندانی سالخورده و بی دفاع در معرض خطر جدی قرار دارد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نسبت به خطر جدی که جان زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی را مورد تهدید میدهد هشدار میدهد.و از کمسیون حقوق بشر و سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات فوری برای نجات جان این زندانی سیاسی است.

5 مرداد 1388 برابر با 27 ژولای 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دفتر دبیرکل سازمان ملل
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر